• Anonym (Miss)

Missbruk inte ett val - överlevnad

Vissa verkar tro att jag missbrukar (ibland) för att jag vill det, för att jag är för svag för att stå emot eller liknande.

Men riktigt så enkelt är det inte. Jag missbrukar ibland för att ens överleva. Det är alkohol eller självmord som är mina alternativ.

Har provat många mediciner och åratal i terapi. Men jag vet nu att detta är det enda som fungerar för mig.

Dessemellan lever jag "normalt". Jobbar heltid och umgås endast med mina husdjur.

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Missbruk inte ett val - överlevnad
  • Anonym (Miss.)
    Anonym (Vilket?) skrev 2015-05-21 14:43:56 följande:

Vad är det för terapi o mediciner du prövat då, o hur länge i taget?

Har provat flera olika antidepressiva och humörstabiliserande i ganska höga doser, benzo (får jag tyvärr inte längre) och alla möjliga ångestlindrande som inte är beroendeframkallande vilket är som sockerpiller för mig.
    Har även tagit propavan och Imovane under ett par års tid. Imovane får jag inte heller längre tyvärr och propavan får jag bara myrkrypningar av  - så det är bara alkoholen kvar. Tyvärr.

Har provat olika former av terapi, det som fungerade bäst var MBT men det var längesen nu och mycket har hänt sedan dess vilket gjort att jag inte riktigt kommer ihåg de verktyg jag lärde mig där.

Ska få några tabletter av en kompis snart, något morfin liknande säger han. Kanske är bättre än alkohol?
  • Anonym (Miss.)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-21 06:41:24 följande:

Du ljuger för andra och för dig själv. Det finns fler alternativ och det vet du. Om du vågar erkänna det.

Varför berättar du inte om de andra fantastiska alternativen som finns????
  • Anonym (alternativ)
    Anonym (Miss.) skrev 2015-05-23 10:39:04 följande:
    Har provat flera olika antidepressiva och humörstabiliserande i ganska höga doser, benzo (får jag tyvärr inte längre) och alla möjliga ångestlindrande som inte är beroendeframkallande vilket är som sockerpiller för mig.
    Har även tagit propavan och Imovane under ett par års tid. Imovane får jag inte heller längre tyvärr och propavan får jag bara myrkrypningar av  - så det är bara alkoholen kvar. Tyvärr.

Har provat olika former av terapi, det som fungerade bäst var MBT men det var längesen nu och mycket har hänt sedan dess vilket gjort att jag inte riktigt kommer ihåg de verktyg jag lärde mig där.

Ska få några tabletter av en kompis snart, något morfin liknande säger han. Kanske är bättre än alkohol?

Det finns inte politiskt korrekt men laglig alternativ, fungerar antidepressivt och ångestlindrande, ingen mirakellösning som fungerar på studs men en klar hjälpmedel.

Googla på cbd olja - depression , cbd projekt.

Jag har gått från att kunna utan problem knäcka en flaska vodka med några öl till om dagen, månader åt stuket till att dricka på helger endast för, ja, nykterist tänker jag inte bli .

• grind
    Anonym (Miss) skrev 2015-05-21 06:13:37 följande:

Vissa verkar tro att jag missbrukar (ibland) för att jag vill det, för att jag är för svag för att stå emot eller liknande.

Men riktigt så enkelt är det inte. Jag missbrukar ibland för att ens överleva. Det är alkohol eller självmord som är mina alternativ.

Har provat många mediciner och åratal i terapi. Men jag vet nu att detta är det enda som fungerar för mig.

Dessemellan lever jag "normalt". Jobbar heltid och umgås endast med mina husdjur.

Nån som känner igen sig?

Du hamnade i träsket pga dåliga val tidigare i livet. De flesta människor är idioter få de inte handlingarnas konsekvenser. Inte konstigt att det finns då många sjuka i samhället.
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (Miss.) skrev 2015-05-23 10:40:26 följande:
    Varför berättar du inte om de andra fantastiska alternativen som finns????
    Har gjort det. Sluta supa.
  • Anonym (alternativ)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-23 12:27:37 följande:

Det finns ett ord som börjar på I, du kan avsluta själv.

Skulle det vara så enkelt skulle vi inte ha nån missbruk eller beroende överhuvudtaget i landet.

• Anonym (Miss)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-23 12:27:37 följande:

Utan alkohol klarar jag inte ens ett vanligt liv, arbete, familj, intressen m.m.

Då är jag som en levande död. Har varit helt nykter år i taget. Är totalt isolerad och sjukskriven då. Ligger i sängen 24/7, vet inte om det är så mkt bättre!
  • Anonym (Miss.)
    grind skrev 2015-05-23 11:50:30 följande:
    Du hamnade i träsket pga dåliga val tidigare i livet. De flesta människor är idioter få de inte handlingarnas konsekvenser. Inte konstigt att det finns då många sjuka i samhället.
    "Hamnade" i ett missbruk pga att jag självmedicinerade en psykisk diagnos.
  • Anonym (Miss.)
    Anonym (alternativ) skrev 2015-05-23 11:44:51 följande:

Det finns inte politiskt korrekt men laglig alternativ, fungerar antidepressivt och ångestlindrande, ingen mirakellösning som fungerar på studs men en klar hjälpmedel.

Googla på cbd olja - depression , cbd projekt.

Jag har gått från att kunna utan problem knäcka en flaska vodka med några öl till om dagen, månader åt stuket till att dricka på helger endast för, ja, nykterist tänker jag inte bli .

Tack! Det lät intressant, jag har anmält mig som testperson. Vill du berätta mer? Är du testperson och i så fall hur går det till?
  • Anonym (fuckedforlife)

Jag håller med dig ts, jag har missbrukat och slagits mot psykiska sjukdomar i hela mitt liv. Jag har insåg för längesen att jag aldrig klarar av att vara helt nykter om jag ska fungera någorlunda. Tyvärr har jag inte ett så normalt liv som du som har arbete, familj och intressen. utan ett normalt liv för mig är att umgås med andra missbrukare, sitta hemma och dricka och se på tv och leva rätt stillsamt. Jag försöker hålla detta och hålla mitt missbruk på en lagom nivå och inte spåra ut med för tunga saker och absolut inte bli så berusad att jag gör dumma saker.

Jag är nöjd med att ha det så här nu och det är en kamp att hålla det så här så därför tänker jag absolut inte försöka bli helt nykter.

Jag har varit ett fall för psykvården under nästan hela mitt liv, har genom livet haft massor av diagnoser. Haft flera mycket svåra psykoser och massor av lättare. Har varit inlagd under långa perioder, det är flera år som är helt borta för mig för jag har legat helt neddrogad på psyket. Har testat i princip alla behandlingar och mediciner som finns. Har varit på behandlingshem, fängelse och rättpsyk.
    Har försökt ta livet av mig flera gånger skurit sönder mig själv. skurit sönder andra, misshandlat, planerat och försökt att mörda andra osv.

Det är kört helt enkelt, jag gick sönder som barn och går nog inte att laga. Så jag lägger all den kraft jag har på att försöka hålla mig i et skick jag är nu där jag inte känner dödslängtan eller vill skada andra varje dag.

Svar på tråden Missbruk inte ett val - överlevnad