äggledarspolning 26e
äggledarspolning,hur ont gör det?
äggledarspolning,hur ont gör det?
Fri passage, inget ont. Men kräktes av tabletten jag fick efteråt. Trodde det var själva spolningen, men de sa att den reaktionen kan tabletten ge :)
tablett?
Var tyvärr livrädd inför min spolning för att jag hade läst alldeles för mkt skräck historier på nätet!! För mig gick allt jättebra det jag kände mest var när de förde in spolslangen för läkaren glömde förvarna???? men kände bara lite molvärk o tryck under själva proceduren.. Jag har tolkat som att om det är fri passage så blir det relativt smärtfritt o är det stopp så kan det vara oerhört smärtsamt !!
Försök att inte oroa dig, scruffy 82 det går säkert jättebra o blir det jobbigt så kan du ju få kompletterande smärtlindring . Lättare smärtlindring tar du en stund innan proceduren o då brukar de även fråga om man önskar lugnande som komplement!
Var tyvärr livrädd inför min spolning för att jag hade läst alldeles för mkt skräck historier på nätet!! För mig gick allt jättebra det jag kände mest var när de förde in spolslangen för läkaren glömde förvarna???? men kände bara lite molvärk o tryck under själva proceduren.. Jag har tolkat som att om det är fri passage så blir det relativt smärtfritt o är det stopp så kan det vara oerhört smärtsamt !!
Försök att inte oroa dig, scruffy 82 det går säkert jättebra o blir det jobbigt så kan du ju få kompletterande smärtlindring . Lättare smärtlindring tar du en stund innan proceduren o då brukar de även fråga om man önskar lugnande som komplement!
Jag gjorde för ett några veckor sedan och jag upplevde att det gjorde lite ont just när de blåste upp ballongen, som ordentligt mensvärk ungefär men inte att det inte gick att stå ut. Jag hade fri passage och allt såg bra ut. Efteråt får man 2 tabletter, antibiotika för att undvika ev infektion. Jag gjorde det på tidig förmiddag och blödde lite grann resten av dagen. Tror nästan det var jobbigare för sambon som satt utanför skynket, oroligt väntade
Gick jättebra, fri passage på båda sidor =) lite obehagligt var det,men gjorde inte ont,blödde lite nån timme efteråt bara,, fick inga tabletter efteråt
Gick jättebra, fri passage på båda sidor =) lite obehagligt var det,men gjorde inte ont,blödde lite nån timme efteråt bara,, fick inga tabletter efteråt
Det gjorde fruktansvärt ont för mig (grät en skvätt på slutet)! Läkaren och sköterskorna ville att jag skulle stanna kvar en stund så att de var försäkrade om att jag inte skulle svimma då jag var väldigt blek. Jag hade fri passage och tror att smärtorna berodde på att min mens inte hade gått över helt än (var på dag 3, det slutade samma dag) och att jag har endometrios.
Det gjorde fruktansvärt ont för mig (grät en skvätt på slutet)! Läkaren och sköterskorna ville att jag skulle stanna kvar en stund så att de var försäkrade om att jag inte skulle svimma då jag var väldigt blek. Jag hade fri passage och tror att smärtorna berodde på att min mens inte hade gått över helt än (var på dag 3, det slutade samma dag) och att jag h
usch o fy,, stackre fy vad tråkig upplevelse
Gjorde inte det minsta ont, men passagen var helt fri.
Ser att du redan gjort undersökningen. Men någon annan kanske söker svar. De ordineras alvedon innan så det bör inte bli så smärtsamt. Jag hade en äggledare kvar som hade visst stopp och det gjorde ont men jag bad dom fortsätta och vips så spolades det bort. Mensvärk några dagar och sedan mens följt av graviditet. Värt varenda sekund av smärta, inkluderat utomkvedshavandeskapet som orsakade förlusten av ena äggledaren :)