• Anonym (Knasen)

Hjälp!! Vad händer nu?!?

Hur tänker du att en ettåring ska orka vara vaken tills du hämtar i förskolan EFTER att du har slutat kl 20 o barnet haft många timmar i förskolan? Hur ska det extremt ängsliga barnet fixa förskola utan mamma?

• Anonym (Knasen)
    onelove skrev 2015-05-22 11:17:14 följande:
    Om du har barn själv kanske du vet att alla barn är olika, olika framåt och lägger sig vid olika tider, eller??? Min son har haft inskolning på förskolan ett tag nu och han älskar att vara där och vill inte med hem när man ska hämta honom! Han är inte ängslig, han är en glad och framåt kille som är nyfiken på allt!! Han trivs bättre på förskola än hos sin egen pappa eftersom pappan alltid är ute och flänger och far när han har honom istället för att få honom trygg hemma hos sig.

Och min son lägger sig runt kl 20 tiden alla dagar så nej det är inte problem alls att ta hem honom efter jobbet då, dom har gjort honom färdig med pyjamas och gett välling så bara hem och lägga honom!!!! Skulle aldrig göra ngt som jag visste att min son inte mår bra av!!!
    Jag har barn men inte ett så "känsligt" barn som Ts och pappan har. Det barnet klarar inte av att pappan ens träffar vänner.. Hur ska barnet klara av långa dagar i förskolan,där föräldrar kommer och går och lämnar och hämtar sina barn, där man gör spontana utflykter, där det kan vara vikarier osv? Om Ts anser att barnet enbart är "ängsligt" med pappa, så kan det vara så att felet inte riktigt ligger hos barnet, eller pappan.
    onelove skrev 2015-05-22 11:20:47 följande:
    Tack för svar!! Nej hemförsäkringen täckte inte eftersom det är mindre än 1 år sedan vi separerade.. rättshjälp kollade jag upp men har inte ringt dit än, måste man inte betala en väldigt hög procent själv ändå? Har fått tips på en jättebra advokat som ser allt sett ifrån barnets bästa, ska kontakta henne och höra lite. Men när man ska betala allt, advokat kostnader osv betalar man allt på en gång då?? Om man inte skulle få rättshjälp menar jag!
    Är du beredd att förlora boende och vårdnad? Om inte så är det dumt att stämma.

• Anonym (Knasen)
    onelove skrev 2015-05-24 20:09:53 följande:
    Alltså vaa?!?!? Vad pratar du om?? Förstår verkligen INGENTING av det du skriver för inget stämmer?!?! Har du ens läst??
    Om inget stämmer så klarar barnet att träffa pappans vänner utan problem. Barnet har inte heller problem med omställningar, nya ställen och okänd personal i förskolan. Eller? Hur ska du ha det?

Är du beredd att förlora vårdnad och boende för att försöka få igenom din vilja?
Svar på tråden Hjälp!! Vad händer nu?!?