Beordrad (schemalagd) övertid!
Vad säger ditt fackförbund?
Vad säger ditt fackförbund?
Är du lärare menar du? Låter jättekonstigt. Jag tycker du ska ringa till din representant på facket och be om hjälp, inte bara maila. Har ni ingen facklig representant på din arbetsplats.
Varför måste en lärare jobba till 21 på sin arbetsplats? Då finns det ju inga barn där?
Att man måste jobba hemma är ju en sak men varför på jobbet? Och hur kan du bara gå hem 12 en dag sedan? Har du inte lektioner?
Lyssna inte när det skrivs att du unte har rättigheter - självklart har du det då det finns kollektivavtal. Bra att du pratat med facket! Kolla också om det finns något i ditt kollektivavtal som säger att arbetstiden iförsta hand ska förläggas till kontorstid, det står i mitt.
Och om du är med i Lärarförbundet så råder jag dig att istället gå med i LR, de är bättre.
Ok, så det är kvällskurser du ska jobba med till 21?
Vad står det u avtalet om kvällsjobb? Arbete utanför kontorstid?
Jag hade kollat detta.
Jag hade också kollat med min chef hur och när det är ok att kompa. Det är ju ingen konstig fråga som du måste vänta med tills du får fast jobb.
När du får fast jobb-byt till LR. De är mycket bättre om du jobbar med äldre årskurser. Förutsatt att du är behörig.