Inlägg från: sportpappa |Visa alla inlägg
  • sportpappa

Sätta in pengar anonymt?

Banköverföringar är anonyma. Det enda du ser är mottagande bankkontonummer. Mottagaren ser bara att pengar kommit in. Inte från vem. Inte ens vilket bankkontonummer det kommer från.

• sportpappa

Vad är det du vill uppnå med anonymiteten? För vem ska överföringen vara anonym?
    Hur ska du få pengarna till någon som du inte vet vem det är och varför? Ett bankkontonummer är som sagt helt anonymt för dig. Banksekretessen förhindrar att vem som innehar ett visst bankkonto lämnas ut.

• sportpappa
    Anonym (Dilemma) skrev 2015-05-22 12:21:52 följande:
    Jqg vill inte avslöja mitt namn för insättaren och samma gäller för den ovannämnda.

Ja, det var ju lite det jag undrade i ts, därför jag startade tråden, för att få tips..

Varför, är inte relevant.. :)

Det var det jag var osäker på, om ett bankkontonr är anonymt eller omman måste fylla i mottagarens namn med på avin på banken..

Och ibland när jag tex köpt något på tradera o får ett kontonr som jag ska föra över till så dyker mottagarens namn upp när jag fyllt i kontonr...
    Om du betalar till plusgiro eller bankgiro så går det att slå upp vem mottagaren är. Inte för vanliga bankkonton.
Svar på tråden Sätta in pengar anonymt?