Kriget närmar sig
Ingen större anledning till oro, men det är klart att det skriva kan väcka tankar. Skriver lite kort, inte för att argumentera utan för att favoritmarkera och läsa när jag ar tid. Trevlig kväll.
Ingen större anledning till oro, men det är klart att det skriva kan väcka tankar. Skriver lite kort, inte för att argumentera utan för att favoritmarkera och läsa när jag ar tid. Trevlig kväll.
En spännande tanke här: Vad är det som gör att vi drabbas av lite rysk propaganda här? Vad vill Putin uppnå?
En bakgrund som spelar in är att ryssarna har det rätt dåligt ställt. Läste, eller om det var att jag såg det på TV, att medelindiern tjänar 1 000 dollar på ett år. Det är deras årsinkomst. Ryssarna har som medel kring 850 dollar... Den ryske Svensson har mindre pengar att röra sig med än indiern.
Kommer Ivan underfund med det lär det bli en ny rysk revolution och jag tror det är det är det som skrämmer Putin mest, att inte få vara den som bestämmer i Kreml. Alltså leta upp en yttre fiende som folket kan sluta upp kring. Det saknas ju fria medier i Ryssland med, där krävs ett godkännande för att få ge ut tidningar och sända radio. Lite väl kritiska journalister, såna som åker till typ Ukraina eller Tjetjenien och kollar vad rysk militär sysslar med, brukar råka ut för dödliga olyckor... Tar föreningar och organisationer emot pengar från utlandet i Ryssland är de tvungna att registrera sig som utländsk agent. Alltså, skickar jag tio kronor i bidrag till fågelskådare eller vad som helst är de utländska agenter.