• Marie14

BF februari 2016

Hoppar in här! Plussade i förrgår.

är typ i vecka 6.

Har haft två missfall, ett ma och en ofostrig grav. Hoppas verkligen nu!

• Marie14
    Obsession89 skrev 2015-06-22 12:18:56 följande:

Hej allihopa! Är lite orolig.. Igår och lite idag har jag haft bruna flytningar.

Ringde bm som sa att det var vanligt och så länge det inte var färsk blod tyckte hon inte att jag skulle oroa mig. Svårt att inte oroa sig! Nån mer som haft bruna flytningar?

Jag hade rosa/röd blödning för en vecka sedan. Kom bara på kvällen när jag kissade.

om det inte ökar så är det lugnt.

dagen eftee var det normala flytningar.
  • Marie14

Hej.

Jag är i v 13. Har haft två tidiga missfall.

Har inte gjort ul. Vill utgå från att det.funkar denna gång.ar haft mycket mer flflytningar denna gång och mina bröst är jätteömma.

Pratade med bm efter missfallet om att göra ul nästa gång. Hon sa att det finns dom som resonerar som jag....

• Marie14

Är det någon här som inte har gjort vul eller kub?

Känns som alla gör det! Jag har inte tänkt göra det...

• Marie14
    GameOfLife skrev 2015-08-06 14:50:57 följande:
    Jag har inte gjort det och har inga planer på att göra det.. Hur gammal är du? Är det ditt första barn?
    Jag är i vecka 14 nu. Det är mitt första barn och jag är 28 år.

Jag har haft två missfall. Jag har börjat blöda i vecka12/13. Har inte orkat göra vul, det skulle vara för pressande för mig. När det började blöda vid andra missfallet ringde jag KK och de sa att blödningar är så oerhört vanligt.

Vid denna graviditet så blödde jag en liten blödning i vecka sex. Den slutade genast så jag brydde mig inte om det. jag vet ju att de inte vill ha in en i första taget.

Jag känner att om det är något fel så visar det sig, det har det gjort vid båda graviditeterna som slutade i missfall. Den här gångne har jag haft jätteont i brösten hela tiden, mycket illamående och sura uppstötningar etc. Allt det där slutade i båda fallen i vecka 9-10. Det har känts helt annorlunda den här gången.

Läkaren jag träffade vid andra missfallet sa att 1-2 missfall är så vanligt att det inte tyder på att något skulle vara fel.....jag pratade också med barnmorska vid återkopplingen och hon sa att vissa tycker det är för jobbigt att göra vul....andra vill ha tryggheten.

• Marie14
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-06 14:50:27 följande:

Marie14: ja har inte gjort vul lr kub . Men oron finns ju att nåt ska vara fel när man intr mår illa längre å inte har de vanliga Ul förän I slutet av augusti. Är i vecka 16 . Vilken vecka är du I ?:) stör mig så på att alla gör tidiga Ul å vul bara så där här får man inte göre de. Har försökt å frågat massor av gånger men dom säger nej man gör inte de om inte nåt är fel. Lr om man inte haft blödning.

svarade ovan här i tråden.
    Men om du är i vecka 16 så kan du väl börja känna dig lugn...
    har du haft missfall tidigare?

• Marie14

Är nu i vecka 15.
    Börjar bli orolig inför ultraljudet.
    Är så rädd att det inte ska finnas något innan.
    Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.
    Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

• Marie14

Jag är i vecka 17 typ imorgon.
    Jag har känt det som kittel en vecka, och lite fladder.
    Nu så har jag börjat känna lite som nyp....kan ju vara livmodern som växer. Nypkänslan påminner lite om hur det var i vecka 5-6 då livmodern blev större. Det är ju mycket som växer nu...

Svar på tråden BF februari 2016