• gullan83

BF februari 2016

Hej får man vara med här?? Väntar nr 3 i februari 28

• gullan83
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-27 09:12:08 följande:

Men är det inte ljudvågor som går ner till bebisen? Man ska väl inte störa dom alltför mycket. Jag vet inte, bara gissar..

Ja har hört det där med. Inte bra för barnet jag har aldrig haft någon sånt till mina innan de är ju därför man går till bm för få lyssna :)
  • gullan83
    Anonym (Philoméne) skrev 2015-06-27 13:26:36 följande:

Visa gärna faktalänkar med info om att det är farligt, det är lätt att tro mycket. :) och många gillar att skrämma upp folk om att det är farligt.

Samma med ul. En del gör massor med ul medan andra gör ett "för att det inte är bra".

Ultraljud är skillnad de är inte bra göra för många men vissa måste göra många av olika anledningar ju.... De är inget man gör hemma heller
  • gullan83
    Sansastark skrev 2015-06-27 13:57:45 följande:

Tror du de hade fått säljas om de var farliga gullan83?

En del barnmorskor låter en lyssna från vecka tio på mvc, andra lyssnar inte förrän efter vecka 25. Berätta för mig vad skillnaden är att göra det en gång hemma då??? Vill också gärna se forskning som stöder att det är farligt. Tänker inte ha dåligt samvete för att jag lyssnat en gång och kommer ha den hemma ifall jag blir orolig nån gång längre fram. Det var supermysigt att få höra hjärtat <3

Finns mycket som.säljs idag som är farligt tänker inte ens ta denna diskussion för den har kommit upp varje gång jag varit gravid.... Min bm avrådde mig från.köpa en
  • gullan83

Dessutom om man har en sådan hemma och man.inte skulle höra hjärtat i "tid" då tror folk de värsta hela tiden även om de endast kan vara för fel är för tidigt eller fel på maskinen

• gullan83

Men ursäkta så mycket att jag kom in i denna tråden de var ju inte jag som började jag höll bara med.en Anna person som.skrev men.tydligen får.man inte göra de här... Jag kan hitta andra grupper om.de ska vara så

• gullan83
    busan00 skrev 2015-06-29 11:54:08 följande:

En fråga varför gör alla här tidiga vul ? Ja är orolig å vill oxå göre de å få bekräftat? Hur ska man gå tillväga? Vart ska man ringa?

Jag ringde privat klinik här i stan och sa att jag vill se hjärtat om de går de börjar slå i vecka 7
  • gullan83

Fostervattenprov kan göra ännu mer grundläggande diagnos om barnet har någon annan avvikelse än DS

• gullan83

Hej får man hoppa in här?? Väntar mitt tredje barn och bor nere i Skåne. Väntar en flicka efter två pojkar :) bf 24 februari

• gullan83
    minneli skrev 2015-10-27 09:10:04 följande:

Välkommen hit!

Jag väntar också mitt tredje barn och en pojke efter två flickor :)

Går in i vecka 24 idag!

Jag går in i vecka 24 i över morgon :)
  • gullan83
    Sickan5 skrev 2015-10-28 08:21:52 följande:

Nån som kan tipsa om skötväska.?

Stadium har bra väskor som är perfekta som skötväska
  • gullan83
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 13:15:24 följande:

Var hos bm idag. Mätte magen och lyssnade på hjärtat :))

V24 idag.. Bokade lite tider för bland annat glukosbelastning och vårt andra ul. .

Då har vi bf samma dag jag gick också in i vecka 24 idag
  • gullan83
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 17:01:51 följande:

25 februari?

Nä 24 februari har jag bf och bryt datum idag
Svar på tråden BF februari 2016