• Moorii

BF februari 2016

Hej! Jag hoppar gärna in här :) gravid i vecka 6+3 här, plussade förra veckan! Vi hade försökt i tio månader, och en vecka innan jag blev gravid började jag äta levaxin då mitt värde var väldigt högt, vill tro att det var det som hjälpte :) halv elva idag ska jag och mannen på inskrivning, så spännande! Grattis till alla er andra!

• Moorii
    S79 skrev 2015-06-23 12:06:19 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok.

Jag plussade igår och det känns fortfarande helt overkligt! Jag och sambon är överlyckliga och det blir vårt första barn. BF 26 februari. (Skottdagen känns farligt nära ;))

Dock kan jag inte riktigt låta bli att oroa mig över att något skulle gå snett. Jag har inte så mycket symptom så jag glömmer bort att jag är gravid. Kanske även därför som det är svårt att få in att det faktiskt är på riktigt...

Hej, och grattis! :) ja, det var i närmaste laget ;) 

Jag är likadan, oroar mig hela tiden och kommer göra det fram tills kub-test är gjort och vecka 12 är förbi! Känner också igen det där om att det inte känns som det är på riktigt... men ultraljud lär nog hjälpa till med det :) När ska du på inskrivning?
  • Moorii
    Jullan1989 skrev 2015-06-23 20:56:16 följande:

Hej!

Jag och min sambo plusade också igår och har samma bf som er (26/2) jag tänkte oxå på skottdagen först för jag skrev in fel uppgifter och fick 29/2 först. ;)

Jag känner inget speciellt än heller men jag tror det kommer senare. Fast jag har inget emot om kramperna håller sig borta. :)

Dock fick jag sluta snusa igår och har bara tagit 1 idag vilket gör att humöret inte riktigt är på topp och en väldig huvudvärk.

Åh, jag vet hur det känns! Tog några få om dagen blandat med nikotinfri snus ett tag, men så bestämde jag mig bara att nu får det vara bra! Och så var det inte ens jobbigt. Men det var nog för att jag redan trappat ned så mycket :) som tur är blir det ju lättare!
  • Moorii
    busan00 skrev 2015-06-29 11:54:08 följande:

En fråga varför gör alla här tidiga vul ? Ja är orolig å vill oxå göre de å få bekräftat? Hur ska man gå tillväga? Vart ska man ringa?

Beror på var du bor, men i vårt fall så har vi kontaktat privat gynekolog/barnmorska för att eventuellt boka tid om en vecka (är i vecka 10 imorgon). Sedan ska vi göra kub-test också, så därför får vi göra ul om ca 3 veckor också, plus nästa fredag, då vi går till mvc för blodprov inför kub, men det var nog mest för att bm var snäll :)
  • Moorii
    busan00 skrev 2015-06-29 12:06:08 följande:

När har du tid för kubtest? Ja skulle vilja göre de men är i vecka 11 I morn å de kanske är försent. Å vet inte hur väntetider oså är. Då ja måste åka 20 mil för å göre de.

Oj, ja isåfall måste du nog ta blodproverna i denna vecka om det ska hinnas med. Jag ska ta blodproverna nästa fredag, och då är jag i v 11, och jag antar att testet görs ca 2 veckor senare. Har för mig att det måste göras mellan v 11-14. Tjugo mil, det var en bra bit det! :/ Men kolla upp det så snart som möjligt!
  • Moorii

Busan00: ja det förstår jag :/ drygt att det ska vara så! Jag är 33, och här erbjuds man det gratis vid 35, men jag vill inte ta några risker, eller upptäcka att något är fel först i v 18, så därför valde vi kub ändå. Hur kommer det sig att du vill göra det?

• Moorii
    busan00 skrev 2015-06-29 13:05:01 följande:

Moori: Jaha okej. Så man kan upptäcka de är nåt fel i vecka 18 oxå? Ja vill bara va säkert för känner ja inte klarar av ett barn me downs syndrom.

Jo, det kan man nog absolut. Vissa fel kan man heller inte upptäcka alls, men de flesta barn är ju friska och det ska vi inte glömma :) Nej, vi vill inte heller ha ett barn med downs syndrom, speciellt inte då min mans son han har sedan tidigare föddes med hjärtfel, något som varit psykiskt påfrestande både för honom och för hans son, så han vägrar ett barn som har något allvarligare fel och det förstår jag.
Svar på tråden BF februari 2016