Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar
    busan00 skrev 2015-06-26 19:12:00 följande:

Tjihoooo89 skrev 2015-06-26 17:31:31 följande

Åh, gick in i vecka 10 idag och hörde bebisens hjärta med min egna doppler idag, sån lättnad!! :)

Funkar den så tidigt som vecka 10? Har hört å läst att man inte ska göre de förän vecka 16. Skulle oxå vilja prova då ja är orolig nät är fel. Är i vecka 10 (9+3) idag.

Är det verkligen bra att göra sånt själv? Hur ofta gör du det?
    Sansastark skrev 2015-06-27 09:08:50 följande:

Det var jag som skrev igår, lyckades inte logga in. Hur ofta? Ja jag provade igår för första gången så en gång ;) Vad skulle det vara för skillnad med att göra det själv och hos barnmorskan?

Men är det inte ljudvågor som går ner till bebisen? Man ska väl inte störa dom alltför mycket. Jag vet inte, bara gissar..

Jag skrev absolut inte det för att skrämma någon men tror att man inte gör det bara 1-2 gånger om man har en sån hemma.

Tänk själv oron om man kanske inte någon gång hör hjärtljuden eller som gullan skrev..Något kan faktiskt gå sönder på maskinen.

Men självklart gör alla som dom själva vill!!

gullan83 skrev 2015-06-27 14:39:46 följande:

Men ursäkta så mycket att jag kom in i denna tråden de var ju inte jag som började jag höll bara med.en Anna person som.skrev men.tydligen får.man inte göra de här... Jag kan hitta andra grupper om.de ska vara så

Nehej du. Tycker gott du kan stanna här :) det var ju jag som ställde frågan så inte ska någon hacka på dig.
    ElinLine skrev 2015-06-29 20:58:10 följande:

Hej,

Är just nu i vecka 6 (5+4) med första barnet. Hoppas att allt går som det ska.

Så kul att följas åt. Har bf 24 Februari.

Vi har samma bf datum:) Grattis. . :) hur mår du?
    Ia84 skrev 2015-06-29 21:30:03 följande:

Har idag varit på VUL i vecka 8. Detta pga att vi blivit gravida med IVF efter fem års kämpande, gick nu på första IVF-försöket. Har varit så nervös inför detta VUL att allt inte ska vara bra och har tvivlat så mycket på att det finns något där inne. VUL visade nu att det finns en liten bebis där inne, 10 mm stor och ett fint litet hjärta slog, allt såg helt normalt ut. Vilken lättnad och vilket leende man gick därifrån med. Inskrivning hos BM på måndag. Äntligen kan man koppla av lite. Enligt vår läkare så minskar missfallsrisken nu från c:a 20-25 % till 1 %. Vi känner oss så lyckliga nu, obeskrivlig känsla <3. BF 12/2. 

Man blir så glad av att läsa ditt inlägg :)) Grattis:)
    ElinLine skrev 2015-07-01 17:30:14 följande:

Hej,

Va roligt!!! :D grattis till dig med!

Jag mår bara bra tack :) trött och mår lite illa kvällstid men annars bra.

Hur mår du?

Tack :)

Har börjat må lite illa nu. I princip småillamående under hela dagen och vissa stunder mer intensivt. Väldigt trött men annars bra. 4 dagar kvar till semester :))
    ElinLine skrev 2015-07-01 17:30:14 följande:

Hej,

Va roligt!!! :D grattis till dig med!

Jag mår bara bra tack :) trött och mår lite illa kvällstid men annars bra.

Hur mår du?

Tack.. det vanliga, trött som bara den.. smått illamående hela tiden. Det känns sådär men man vet ju att det är övergående :))
Svar på tråden BF februari 2016