Inlägg från: Anonym (Bf feb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bf feb)

BF februari 2016

Hej!

Jag är i vecka 30... Är lite nyfiken på hur ni mår känslomässigt? Jag känner mig nämligen så nedstämd och bröt ihop under helgen och bara storgrät flera gånger. Har sjukanmält mig från jobbet nu måndag och tisdag för att jag känt mig så nere. Och nu känner jag såklart dåligt samvete för det...!

Sen har jag blivit så extremt klängig på min sambo, vill helst bara sitta hemma ihopkurad med honom HELA TIDEN. Känner mig inte normal direkt :)

• Anonym (Bf feb)
    sladda skrev 2015-12-29 22:57:03 följande:

Hur mycket kläder köper ni innan o vilka storlekar?? Tycker det är svårt när man inte vet kön.

Könet påverkar nog inte storleken alls så det är väl bara att köpa de kläder du gillar
  • Anonym (Bf feb)

Funderar också på det här med sammandragningar. Har haft betydligt mer sen 4 dagar och de kommer så fort jag rör på mig, alltså plockar lite lätt hemma eller duschar eller bara reser mig upp. Mindre vid sängliggande. Vad gäller? Kan man hålla igång lite trots detta eller är det vila?

• Anonym (Bf feb)

Är i vecka 35+2.. Fick väldigt mkt sammandragningar igår kväll och typ magknip på vänster sida? Hade svårt att hitta någon skön position, magen gjorde ont vid rörelse. Under natten vaknade jag av ondare (mer än tidigare sammandragningar) värkar.. Kan det vara förvärkar? Någon som känner igen sig? Har nämligen aldrig haft ont tidigare i graviditeten

• Anonym (Bf feb)
    Jennsan84 skrev 2016-01-12 09:04:44 följande:

Jag hade också massor av sammandragningar igår. Som mensvärk samt att magen kändes jättestor. Hittade ingen bra position. Låg, satt och stod upp om vartannat. Fick även stickningar där nere. Väldigt obehagligt. Jag är 35+5 så vi är nästan samma.

Ja visst är det obehagligt! Har ringt mvc och de ska snart ringa upp. Är inte orolig egentligen men sambon tyckte det var nödvändigt.. Jobbar du fortfarande? Jag valde att stanna hemma idag, var igång en del igår (stor skillnad mot under julledigheten hehe) så kanske var det som satte igång det.
  • Anonym (Bf feb)
    jesspett skrev 2016-01-12 09:06:30 följande:

Har haft precis samma sak igårkväll och nu på morgonen, jag kan dock inte härröra magknipen till vänster sida utan snarare i övre delen av magen. Har ingen aning om vad det är eller vad det beror på. Det har varit mycket mer liv på bebisen också vilket känns lite oroande, bör kanske ringa in och höra med bb vad de har för idéer om vad det kan vara? Är i v 36+1

Ring in och hör, under mitt monstergooglande igår kväll kunde visst smarta i övre delen av magen vara havandeskapsförgiftning. Vill absolut inte skrämmas men kanske skönt att bara höra med dem.
  • Anonym (Bf feb)
    Jennsan84 skrev 2016-01-12 09:24:28 följande:

Du får gärna skriva sen när du pratat med dem va dom sa. 

Jag jobbar fortfarande. Ska göra det Januari ut. (om jag orkar) jobbar på kontor så det är inte jätte betungande och vill gärna inte nalla i onödan på mina dagar. Det går bra men har ganska ont i ryggen när man sitter framför datorn 8 timmar varje dag :/. Hur länge ska du jobba?

De sa att det inte lät som att det var någon fara. Skulle nåt vara på gång är jag så pass långt gånget att bebisen får komma. Men hon tyckte det lät som att det var muskulärt, att jag kanske snedbelastat då jag har ont i ena sidan och att det är ligamenten töjs lr nåt. Jag tänkte också jobba januari ut men tycker att det känns tungt just nu faktiskt! Kanske tar ut lite semester eller går ner lite i tid. Samtidigt är det så lite kvar att det känns som att jag får hålla ut :)
  • Anonym (Bf feb)
    jesspett skrev 2016-01-12 12:52:02 följande:

Gjorde det, mest bara för att slippa tänka på om jag skulle ringa eller inte, man känner sig ju så löjlig, dumt nog! Pratade med en väldigt trevlig bm iaf och hon sa att det troligen är förvärkar och möjligen lite magkatarr eller dylikt då magsäcken trycks upp av bebisen som krånglar runt. Skulle det bli värre så ska jag höra av mig igen.

Har varit ute och sorterat/städat i frysarna idag, väldigt skönt att ha lite koll på vad vi har hemma (massor) i matväg. Kände dock när jag gick runt lite med sonen i pulkan att så snart jag börjar röra mig lite mer så drar magen igång så nu blir det nog soffan resten av dagen ;)

Ja visst känner man sig lite löjlig! Och annars bokar man att man inte ringt ;) skönt att det lät lugnt iaf! Gud vad du har varit duktig iaf! Så mycket har jag inte hållt igång kan jag säga. Fast det är klart att har man barn så har man inte mycket till val
  • Anonym (Bf feb)
    idm skrev 2016-01-13 20:49:30 följande:

Har era bebisar i magen lugnare dagar ibland?

Idag tycker jag nämligen att gossen varit betydligt lugnare än vanligt. Jag känner honom fortfarande flera gånger i timmen, men det har inte varit det där bökandet på samma sätt.

Samma sak slog mig precis! Visst har jag känt hen idag men det har känts lugnare.
  • Anonym (Bf feb)
    idm skrev 2016-01-13 21:49:56 följande:

Bara för att jag skrev det så lever han rövare just nu. Imorse så såg både jag och min man att magen har åkt ner en del. Vaknade under natten till idag några gånger av molande mensvärk och har de senaste dagarna känt mycket stötar, ilningar ner mot underlivet. Så om hans ändring av position har påverkat hans rörelse under dagen vet jag inte :) Jag har även varit väldigt aktiv idag, vilket säkert med kan påverkar :)

Skönt!! Vilken vecka är du i? Min började också röra på sig men lever inte direkt rövare. Sambon lyssnade och kunde tydligt höra hjärtat iaf. Ska till bm imorgon så det är ju bra.
Svar på tråden BF februari 2016