BF februari 2016
Gaahh denna eviga väntan på inskrivningen. E i v11 nu (tror jag) å har min tid 4/8. Känns som en evighet, å tills dess ska ja ha bestämt mig för om jag vill göra kub test eller ej. Ngn här inne som gjort kub??? :)
Gaahh denna eviga väntan på inskrivningen. E i v11 nu (tror jag) å har min tid 4/8. Känns som en evighet, å tills dess ska ja ha bestämt mig för om jag vill göra kub test eller ej. Ngn här inne som gjort kub??? :)
Jag gjorde kub med första, mest för att jag ville veta extra mycket att allt var bra. Allt var också bra, var bara 26 då. Är 29 nu och riskerna är egentligen inte större men blir ändå orolig för jag vill verkligen inte göra fostervattensprov. Vad är då meningen med kub? Jag tog blodprovet på inskrivningen men behöver inte mäta nackspalten om jag inte vill på tisdag. Har lite att fundera över...
Du behöver alltså inte bestämma dig 100% förrän på ultraljudet.
Nej du behöver inte göra fostervattenprov om du gör kub. Vi valde att göra kub testet egentligen mest för att vi så gärna ville se så det var en liten bebis därinne (då inte heller jag haft några direkta symptom). Vi hade bestämt innan att ifall det var så att vi fick en hög risk för kromosomfel så skulle vi ändå inte gå vidare med fostervatrenprov pga riskerna med det. Vi diskuterade innan men kom fram till att ett barn med down syndrom kan ha ett riktigt bra liv, så att riskera något genom fostervattenprov ville vi helst undvika - även om det oftast går bra!
Jaha,men då måste det vara så att ni bara får göra ultraljud om ni gör kub? Vi får ultraljudet i Östergötland oavsett kub eller inte, förmodligen för att man ska slippa bli lockad att göra det fast man inte vill . Som sagt behöver man inte gå vidare .
Är otroligt nervös för morgondagen. Har symptom och mage så visst är det någon där. Ser till och med livmodern på morgonen så jag tvivlar inte på graviditeten men man vet ju aldrig hur hen har det.
Hejsan!
Jag är gravid med första barnet och glädjen är stor!Jag har beräknad BF 13 Februari. Jag kan väl även berätta lite om mig själv, jag är 31 år och kommer i från Skåne men har sedan ett antal år tillbaka bott i Eskilstuna då jag träffade min stora kärlek :)
Hoppas att det är okej att jag hänger med er här i gruppen:)
Jag ska tillbaka till jobbet inatt efter 6,5veckas semester. Lär få berätta ikväll då jag med största sannolikhet inte kommer komma i jobb kläderna (industri klädd) då de satt tajt innan jag gick på sem. Så får se hur det kommer gå :-/
Hej har haft semester och inte skrivit på ett tag. I morgon ska jag göra nytt UL och se om det fortfarande är två därinne. Går in i v 11 i morgon.
Också nervös angående jobb. Precis fått ett nytt som jag inte börjat på än. Så får se vad de säger
Bara att jag mådde fruktansvärt mycket mer illa och var och är så mycket mer trött än vid de andra graviditeterna. Men vågade inte hoppas att det skulle vara något därinne efter ett MA i sept-14.
Vad kul, ja det känns lite mer verkligt när man fått veta att det är något därinne
Hejsan och tack!:)
Så härligt då får dina tjejer ett syskon. När har du beräknad bf?:)