BF februari 2016
Har beställt Ultraljud idag???? Ska dit 8/9 på Näl ! Har någon kännt pyret i magen? Jag tror mig ha kännt något slags pulserande bubblande schwishande i nedremage. Med långa uppehåll på flera dagar?
Har beställt Ultraljud idag???? Ska dit 8/9 på Näl ! Har någon kännt pyret i magen? Jag tror mig ha kännt något slags pulserande bubblande schwishande i nedremage. Med långa uppehåll på flera dagar?
Minus alla frågetecken :):)
Jag berättade för chefen förra veckan ;) Hon blev glad. Har berättat för mina jobbarkompisar med. Jobbar som undersköterska!
Påväg till Ultraljud nu! Gud jag är så nyfiken på kön:)
Skulle gått hem runt 15 december men är sjukskriven sedan en månad så är redan hemma. Gick in i v 30 i söndags och är väldigt trött och känner mig med lite nedstämd. Känner stress inför jul osv. Var hos bm igår och hon skickade remiss om att få komma och prata med en läkare om förlossningen då senaste slutade med kejsarsnitt, vill ju kolla att allt ser bra ut och om det behöver bli KS igen. Någon med liknande erfarenheter?
V 37 i morgon och har fått besked efter ha gjort bäckenmätning att jag kan föda vaginalt. Har väldigt tryck neråt mot underlivet som vassa piggar. Har för mig någon oroade sig för trångt bäcken i kombo med den smärtan. Det är nog normalt. Jag är nervös för att föda vaginalt. Har ett ks bakom mig. Men nu så har jag tänkt att göra allt för att det ska sätta igång av sig självt då jag blev igångsatt på bf+15 sist. Blir så glad när jag läser om er alla och er som fått. Nu har vi snart alla kommut i mål<3
Har 23 dagar kvar! Men har ingen aning , sist gick jag över 15 men ändå tänker man att det kan komma närsomhelst , kan ju va en överlevnadsinstinkt ;) jag ligger och kollar förlossningsvideor på youtube och läser trådar på familjeliv nu hela tiden. Har mest ont och vill bara sova! Har jättemycket sammandragningar med men inte så mycket mensvärks känslor. Va kul att ditt vatten gått Pennie<3
Har 17 dagar kvar men jag gick över 14 dagar sist och blev igångsatt. Ändå tänker jag precis som du att det kan komma när som! Skulle ju vara så skönt att bli lite rörlig igen... =)
Blev du igångsatt efter 15 dagar eller kom du igång av dig själv?
Åh, vad drygt! Hoppas verkligen inte den proceduren behöver upprepas!
Jag sattes igång +14 eftersom det var lite lite fostervatten och jag hade något högt blodtryck. Jag var väl öppen 1,5-2 cm när jag kom in så jag sattes först igång med en bardkateter, sen cytotec (efter en djup diskussion med läkaren) och senare även värkstimulerande dropp.
Sattes igång vid kl 13, dygnet efter vid samma tid hade jag stått stilla på 8 cm ganska många timmar så då beslutades det också om kejsarsnitt. Visade sig att lillkillen låg med huvudet i vidöppen huvudbjudning samt att han hade huvudet lite på sniskan så det var därför han hade svårt att rotera ner.
Han plockades ut vid 15.30 vill jag minnas och jag är väldigt nöjd med den upplevelsen även om jag gärna startar naturligt denna gång och så skulle det inte göra något om det går liiite fortare än 28 timmar ;)
Jag känner en Märta som fyller 100 nästa vecka, hon med sin rollator springer ifrån mig och har gjort det i 2 månader! Det värsta är att det är 100% sanning...