• LMG

BF februari 2016

Får man hoppa in här? Väntar första barnet 28/2 :)

• LMG
    lillterror skrev 2016-01-16 21:06:40 följande:

Nu har vi gjort gipsmage här! Kladdigt, småkyligt men mysigt. Magen ser ju klart större ut som gipsmodell än vad den uppfattas som =)

Roligt att läsa om folks sovställningar också, och bäbisar som strejkar för att man "ligger fel", jag har nog en väldans tur med mitt lilla pyre som låter mig sova på magen fortfarande =) höfterna gillar det däremot inte, men men :)

Sover förresten också fortfarande på magen, utan problem eller protester
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 02:04:48 följande:
    Välkommen! Och visst är det skönt att kunna fortsätta sova som man vill? =) första barnet?
    Ja helt underbart haha, kan verkligen inte sova på rygg och sidan funkar bara ibland :) japp första barnet, för dig med?
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 11:43:17 följande:
    Nej rygg är bara obekvämt! Vare sig man är gravid eller inte =) jag har en extrem foglossning, så för den sakens skull borde jag ligga på sidan mer så höfterna och ryggen mår bättre men då blir jag bara kissnödig haha! Första här med, och var totalt inställd på att behöva lära mig sova på sidan, njuter så länge det funkar på mage =)

Hur mår du annars i graviditeten?
    Jag mår faktiskt jätte bra. Har inte fått foglossning eller nånting som tur är, hoppas jag slipper det dom här sista veckorna med för det verkar inte roligt. Riktigt jobbig halsbränna är väl typ mitt ända problem, annars är det bara psykiskt jobbigt nu när man känner sig så stor och otymplig tycker jag
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-17 20:51:50 följande:
    Nej försök håll dig undan, det är verkligen för jäkligt rent ut sagt. känns som att man går av på mitten! Varit sjukskriven för det sen jag var i v20.. själv känner jag mig varken stor eller otymplig än men är riktigt trött på hur graviditeten påverkar kroppen =) skönt att snart få ha kroppen för sig själv tycker jag ;)
    Usch det låter fruktansvärt :( ja Gud vad jag längtar tills jag får äta vad jag vill och tills jag får börja träna! Nu orkar jag bara promenera lite då och då
  • LMG
    MrsWalker skrev 2016-01-18 11:21:19 följande:
    Hej o välkommen! 
    Vad spännande med första. Hoppas du haft en bra graviditet hittills. Hur går det för dig?
    Har haft en jätte bra graviditet :) allt går bara bra, börjar bli lite segt nu i slutet bara. Är så redo att få träffa min bebis. För dig då?
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-18 11:13:56 följande:
    Haha ja träningen längtar jag efter något enormt! Var på gymmet med sambon igår som sällskap och kände hur jag nästan började gråta av saknad =p inte många i min närhet förstår hur jag känner, utan kommer med ett "njut av lugn och vila istället". Jag älskar att ligga i soffan och känna hur liten bökar omkring och buffar runt där i magen. Men när allt är över kommer jag inte sakna själva graviditeten direkt =)
    Jag hatar att bara ta det lugnt och vila, börjar bli väldigt rastlös nu faktiskt. Tror inte heller att jag kommer sakna att vara gravid :)
  • LMG

Någon som dricker eller har tänkt börja med Hallonbladste? Tänkte köpa hem det nu och börja dricka :) inte för att försöka starta nå värkar utan för att jag hört att det hjälper livmodern under och efter förlossningen och att man blöder mycket mindre efter

• LMG
    zezzan81 skrev 2016-01-18 17:16:16 följande:
    Jag har köpt. Har druckit en kopp än så länge och borde bli bättre på att dricka varje dag men glömmer jämt. Jag drack med mina 2 andra och hade ganska lite blödning efteråt, kan förstås inte svära på att det var tack vare teet men tänker att det gör ju ingen skada iaf:)
    Det låter positivt i alla fall :) har hört av väldigt många att dom blödde mycket mindre efter när dom druckit teet. Skadar aldrig att prova
  • LMG
    Angels dream skrev 2016-01-18 23:04:49 följande:
    har aldrig hört om det förr?! 
    var köper man det?
    hur funkar det o allt sådant?!

jag hade väldigt rikliga blödningar när jag hade mens, vill inte ha tillbaka det... det var hemskt...

hatar verkligen att blöda... när jag hörde att det är vanligt att blöda 6 veckor efter förlossningen blev jag mindre glad...
    Man kan beställa det eller köpa på hälsokostbutiker. Det ska tydligen hjälpa livmodern att dra ihop sig efter förlossningen så att avslaget blir mildare :) har även hört och läst att det hjälper livmodern under förlossningen, så förlossningen blir smidigare
Svar på tråden BF februari 2016