Inlägg från: Februari16 |Visa alla inlägg
  • Februari16

BF februari 2016

Hoppar också gärna in här! :) Väntar första barnet med bf 7/2, är i vecka 16+0 idag. Har mått bra fysiskt hela graviditeten men är en ganska ängslig person så det har varit mycket oro.. Har varit på ett tidigt ul i v 11+0 där vi såg en liten livlig krabat som gjorde kullerbyttor och hade sig :) rutin-ul är inte förrän om två veckor.

Har ni andra funderat nåt på föräldragrupper via mödravården? Ni som har barn sen tidigare, har föräldragrupperna gett något?

• Februari16
    minneli skrev 2015-08-24 21:33:28 följande:

Fick vara med i föräldragrupp med första barnet. Tyckte väl inte att jag lärde mig så mkt förutom att profylaxandas och att vi fick besöka förlossningen. Men det som är bra är att man lär känna andra som ska ha barn samtidigt och som man kan umgås med sedan och prata om alla funderingar och frågor man stöter på längs vägen. Jag hade många vänner som fick barn samtidigt då men hade jag inte haft det så hade jag absolut hängt med föräldragruppen mer.

Vi tänkte gå mest för att, som du säger, träffa andra blivande föräldrar. Och kanske för att lära sig nåt nytt också :)
  • Februari16

Idag kände jag som ett litet "krafsande" lite snett en bit nedanför naveln. Kan det ha varit bebisen tro?

• Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-25 19:36:38 följande:

Det är inte helt omöjligt :) Men det vanligaste är att man känner som lite fjärilar längst ner i magen, en liten bit ovanför blygdbenet, de första gångerna :)

Gud så mysigt :) Jag längtar så tills jag känner någon tydlig rörelse!
  • Februari16
    minneli skrev 2015-08-25 20:00:54 följande:

Imorgon ska jag äntligen på ultraljud men jag är så nervös!!!

Kan tänka mig att det är pirrigt :) lycka till imorgon!
  • Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-25 21:20:45 följande:

Brukar hända mig när jag reser mig för snabbt....det är ytterst obehagligt!

Men eftersom jag varit med om allehanda skumma symptom under mina graviditeter så har jag helt enkelt slutat oroa mig för sånt :-P Det blir för mycket att gå och grubbla på annars.

Just nu är jag mitt uppe i en flytt med barnen, barnens (inkl barnets i magen) pappa har skaffat ny tjej (fick reda på att dem va tillsammans i v12, då hade dem varit tillsammans i flera månader redan).....så att behöva oroa sig för gravidsymtom på allt detta, njäe, det skulle bli totalt mos av min hjärna.

Men åå vad jobbigt för dig :( kan tänka mig att du har en del i skallen utan att noja över diverse krämpor..
  • Februari16
    minneli skrev 2015-08-26 16:16:54 följande:

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bra ut! Jag var så nervös innan så jag knappt kunde jobba. Nu ska jag iväg på möte till kl 20, undra hur koncentrerad jag kan va då!

Grattis till lyckat ul! :) kan tänka mig att koncentrationen kanske inte kommer att vara på topp ;)
  • Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 20:10:14 följande:

Har/kommer ni ta reda på könet vid RUL? (Om ert landsting tillåter sånt)

Jag kommer nog göra det, jag avskyr överraskningar. Med tredje barnet gick det inte att se, och jag var sååå irriterad fram till förlossningen. "Har jag tillräckligt med könsneutralt?" "Kommer jag behöva köpa hem en massa pojkläder?" Osv osv :) Jag föredrar att sprida ut kostnaderna liksom, och det underlättar när man vet könet på bebis ju....

Ja det är svårt att hålla sig, jag är också nyfiken :) men vi ska inte ta reda på könet på rul, jag vill få se själv vad det är när knyttet kommer ut :)
  • Februari16
    Anonym (Småland) skrev 2015-08-26 22:55:37 följande:

Vi fick veta redan på NUPP i v12+0! Vi går bara privat då bm i landstinget var inkompetent när vi skulle göra NUPP.

Jag ville absolut veta, och sambon tyckte detsamma.

Tycker att man tröttnar på könsneutrala kläder för spädbarn, mycket vitt med djur, grått och beige. Köpte ett par sådana plagg och tycker att det blir så deppiga färger, och de minsta storlekarna är antingen deppiga, blå eller rosa :-P Utbudet är inte det bästa när de är så små.

Tycker att PoP har en hel del färgglatt och mönstrat men går man på ex H&M eller Lindex så är ju allt vitt och brunt. Inget fel på det iofs :) men gillar man lite starkare färger så hittar man ju inte så mycket.
  • Februari16

Varning för gnäll! Har sedan ca en vecka tillbaka haft så svårt att somna. Jag blir tokig! Det spänner och kryper i vaderna, fötterna är kokheta, det gör ont att ligga på rygg.. jag är så trött så jag ser i kors men somna - nähää du! Hur f-n ska det här sluta med 23 veckor kvar??

Jag är superglad över vårt älskade knytt i magen men nätterna tar kål på mig! Har nån nåt råd...?

Svar på tråden BF februari 2016