BF februari 2016
Hej!
Jag väntar tredje barnet, bf 23 Februari. UL på torsdag. Ska bli jättespännande :D
Hej!
Jag väntar tredje barnet, bf 23 Februari. UL på torsdag. Ska bli jättespännande :D
Angående foglossning. När jag väntade min son som nu är 8 år gammal så hade jag hemsk foglossning. Det var vad sjukgymnasten sa iaf. Fast att jag inte svarade positivt på test för foglossning. Under min andra graviditet fick jag samma smärtor och blev tipsad av en tjej som nyligen varit gravid att stretcha piriformis, en muskel som kan bli spänd under graviditet och ge liknande besvär, sk piriformissyndrom. Jag stretchade och kunde faktiskt leva ganska normalt under den graviditeten, till skillnad från den första. Nu är jag här igen, graviditet nr tre, med samma besvär och mår bättre då jag stretchar. Det jag vill ha sagt är att va noga med att få reda på att det faktiskt ÄR foglossning och inte piriformis som spökar :)
Vi har också bf 17/2, första här med! Graviditetsrelaterad bäckensmärta sedan v 8, går max 6000 steg per dag inklusive på jobbet (har ett arbete där man går mycket, men har snälla kollegor som kör fram bilar och bär hjälpmedel). Kan fortfarande inte borsta tänder utan att kräkas och det senaste är att jag vaknar mitt i natten av att jag kräks plus att jag har mardrömmar hela nätterna, kan väl säga att jag inte är så utvilad på dagarna :-/
Har en massa annat med, men det känns som smågrejer jämfört med det jag nämnt. Jag har iaf lyckats att inte gå upp i vikt trots den kraftigt begränsade rörligheten, plus 1,3 kilo tom v 25!
Jag bor också i skåne! Väntar tredje barnet bf 28/2 :)
Bor också i Skåne och vänta första barnet 7/2
Stort grattis till er som fått era bebisar!!
Jag var också på TUL igår. 8% under, 2233g har jag för mig, så helt normalt. BM sa att hon kunde se en tofs i nacken och att han förmodligen har ganska mkt hår! :D Längtar till han kommer ut!
Måste bara fråga då jag ser att så många har varit på TUL och verkar ligga lite under kurvan. Är ni själv korta och små i kroppen? Vad vägde ni själv när ni föddes?
Någon som har erfarenhet av TENS vid förlossning?
Så spännande att det händer grejer här! :D
Jag fick reda på att jag har GBS. Så det blir att åka in och få antibiotikadropp om vattnet går. Känns lite jobbigt :( Finns ju mkt skräckhistorier om man googlar på GBS också. Men min bm tycker jag kan vara lugn. Har annars mkt förvärkar och sover uruselt. Längtar efter att bebisen ska komma ut ?