BF februari 2016
Hoppar in här då jag har bf 17/2! Första barnet och såg ut att vara en liten flicka på ul =) Någon mer än jag som drabbats av tidig foglossning och andra diverse graviditetsrelaterade åkommor?
Hoppar in här då jag har bf 17/2! Första barnet och såg ut att vara en liten flicka på ul =) Någon mer än jag som drabbats av tidig foglossning och andra diverse graviditetsrelaterade åkommor?
Jag är gravid med mitt andra barn. Första barnet var graviditeten som en dröm, visste knappt att jag var gravid förutom mot slutet då jag fick svullna fötter.
Den här graviditeten, inte ens två år senare har jag haft foglossning sen i början av graviditeten och även stela muskler, så tråkigt! Vissa gånger kan jag knappt röra mej! Sitter längst ner i ryggen och strålar ut längst med höger ben, har bf 21/2 så det hinner säkert bli värre också :/ men annars mår jag bra!
Välkommen och grattis :) Tror min foglossning börjat nu... Har sååå ont speciellt på em/kvällen. Är i v.26.
Grattis till graviditeten :) Jag vet inte om det är foglossning, men jag har fått en väldigt öm svanskota under de senaste veckorna. Framförallt när jag sätter mig på något hårt, exempelvis en stol. Har du haft foglossning länge?
Grejen är att det har kommit nu denna veckan när jag varit hemma sjuk och haft alt annat än högt tempo. När det var som värt härom kvällen låg jag och hyperventilerade i sängen. Kändes som om någon stampat på mitt blygdben! Japp värmepåsen kom fram. Idag gör det ont i ljumskarna redan från morgonen. Blir en spännande dag! Mailat min BM och sagt att jag måste boka in en tid med deras läkare. Nästa vecka är ju tanken att jag ska tillbaka till jobbet.
Grejen är att det har kommit nu denna veckan när jag varit hemma sjuk och haft alt annat än högt tempo. När det var som värt härom kvällen låg jag och hyperventilerade i sängen. Kändes som om någon stampat på mitt blygdben! Japp värmepåsen kom fram. Idag gör det ont i ljumskarna redan från morgonen. Blir en spännande dag! Mailat min BM och sagt att jag måste boka in en tid med deras läkare. Nästa vecka är ju tanken att jag ska tillbaka till jobbet.
Tack! Ja det hoppas jag också. Vill kunna jobba till mitten av december...
ja, precis i den där i saken som jag inte kan stava till ;) jag är fortfarande mammaledig med mitt första barn så jag har det rätt bra, hemma själv till tre varje dag då sambon kommer så jag försöker att inte lyfta barnet så mycket de timmarna jag är själv och han är 1år och 4månader så han behöver inte lyftas så mycket som tur är! :)
Ja, det kommer bli en lång vinter, men det går förhoppningsvis fort vid jul och då är det inte lång tid kvar sen! :)
Jag har inte fått några kryckor, men går hos en sjukgymnast, det har hjälpt mer än jag trodde!
Hallå ! Japp jag har varit sjukskriven en månad pga foglossning , haft känningar sen v 10 ca , är nu i v 25 :). Kommer tyvärr få va hemma till bebisen kommer nu . Hur går de för dig ?
Nä alltså nu idag förlängde doktorn sjukskrivningen till dess jag börjar få gravidtetspenningen den 16/12. Har varit sjukskriven på heltid nu en månad .
Gjorde ett försök med akupunktur 6 omgångar men hjälpte inget . Har bälte men funkar inte heller på mig :). Går på vattengympa som sjukgymnasten håller i ( i varmt vatten ). De tycker jag är skönt , slippa smärta för en stund :). Har du provat något av de ?
först har sjukgymnasten känt och klämt så jag nästan fått tårar i ögonen så ont som det gjorde!! sen har jag fått övningar som sjukgymnasten plockade ut efter att han kände, på någotvis har det hjälpt lite som tur är :) han knäckte även min rygg på tre ställe , oj va obehagligt det var ! och kände inte någon speciellt efter men det måste ju ha gjort någon nytta ;) men vem har gett dej kryckor och tens? är det barnmorskan? jag fick tips om ett foglossningsbälte, har själv inte prövat men det ska funka! sjukgymnasten sa att man kan fråga sin barnmorska om det :)