Inlägg från: Angels dream |Visa alla inlägg
  • Angels dream

BF februari 2016

jag ska till bm på måndag så ska höra om trycket då.

min bm är väldigt bra. 

• Angels dream
    hannis12345 skrev 2016-01-10 10:17:17 följande:

Hej på er, är i v 33 ( 32 + 4)

Sist hade hon inte fixerat sig när jag var hos bm.

Men de senaste dagarna har jag, ett par gånger per dag upplevt ett tryck neråt och samtidigt en stickande känsla som håller i sig nån sekund. Under denna sekund är det nästan så man håller andan, då det gör lite ont!

Vad kan detta vara?

Sammandragningar/ förvärvar?

Jag har inte känt av ngn enda sammandragning hitintills, så vet inte riktigt hur det känns;)

Sammandragningar blir hela magen stenhård. Livmodern spänner sig. Det händer mig flera gånger per dag. 

det första du beskriver låter likt det jag efterfrågade tidigare... någon skrev om fixering, jag ska prata med bm om det imorgon och kan då skriva vad hon säger om mina smärtor...

jag är inne på min femte vecka av förkylning... börjar bli ganska trött på den då jag tappat all energi och lite till =(
  • Angels dream

grattis

vill också ha nu
    min lilla flicka tycker inte om bm och blir alltid stressad och får hög hjärtfrekvens när jag är där. sparkar och slår mot bm gör hon också.

jag frågade om smärtan som jag upplevt och bm sa att det är för att hon vandrar neråt med huvudet... 

• Angels dream
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-13 00:14:32 följande:
    Min bm hade en student på plats vid ett besök, och sa att när hon var ny så hade hon tabbat sig genom att först känna på magen och därefter försökt mäta hjärtljud. Hade inte gått så bra, mamman fick komma tillbaka dagen efter för barnet hade inte lyckats lugna ner sig. Sist vi var där så sa hon att man måste sänka volymen på apparaten för att inte skrämma bebisen, så hon höjer lite i taget, fostren hör ganska bra. Gör din bm något av det?

Vår buse fick in en ordentlig spark rakt mot apparaten vid ett tillfälle, det ringde ganska länge i öronen på oss tre som var där!
    min bm känner ofta hur hon ligger fört innan hon mäter hjärtljud. denna gången blev hon kallad till ett annat rum så hon gick iväg en stund men det hjälpte inte... det hjälper inte hur hon än gör. hon blir alltid sparkad på och bebis uppskattar inte maskinerna på magen.. vi har en ul bild där hon ligger med knytnäve och viftar mot oss...

sänka apparatens ljud har hon aldrig gjort utan det är oftast samma ljud alltid.. ibland ställer hon in lite på den men inte höjer och sänker vad jag märkt iaf.
  • Angels dream
    lillterror skrev 2016-01-13 06:14:59 följande:
    Vad brukar hennes slag ligga på när du är inne då? Min bäbis har haft allt ifrån 142-160 men mätningen igår ville jag inte ens veta siffran på för då hade jag nog nojat ordentligt :) kände det var tur att den sjönk under tiden jag var där iaf.
    ofta ligger det runt 155 i början men bm ger sig inte förät det blivit lugnare så innan hon tog bort den i måndags var vi nere på 140- 145.

det tar sin lilla stund kan jag säga. 
  • Angels dream

i måndags hade jag gått ner 2 kg i vikt (iof varit sjuk i 5 veckor nu) så bm var väl inte helglad. men alla andra prover var bra. 0 i äggvita (brukar ligga på 1) ökat från 102 till 112 i järn. 3 siffrigt på blodtrycket (varit nere på 55/ ? ) och jag följer den blåa mittenlinjen på datorn när det gäller sf. dock  berättar aldrig min bm siffrorna =(

hon sa även till mig att jag måste vila så mycket jag kan. speciellt de nätterna då jag sover 2 h bara...hon är inte helglad för att jag jobbar innu men jag ska nog vara glad att hon inte vet om min plan för resten av året. 

• Angels dream
    idm skrev 2016-01-13 20:49:30 följande:

Har era bebisar i magen lugnare dagar ibland?

Idag tycker jag nämligen att gossen varit betydligt lugnare än vanligt. Jag känner honom fortfarande flera gånger i timmen, men det har inte varit det där bökandet på samma sätt.

det min bm och de på förlossningen sagt till mig är att känner man någon förändring i rörelserna så ska man ringa och troligen åka in.
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-13 21:55:04 följande:
    Ja det har iofs min bm med sagt :) Nu hickar han och rör sig lika mycket som han brukar göra på kvällarna :) känner mig lugn :)
    vad bra =)

hur känns det när han hickar?
    jag tror hon har hickat en gång vad jag vet men är inte säker ?!
  • Angels dream
    idm skrev 2016-01-14 06:12:59 följande:
    Jag känner hur hela bebis "hoppar" (hicka) till med jämna mellanrum:) Det är lite som när man själv hickar, att ens kropp rycker till vid varje hick. Lite mysigt men samtidigt tycker jag synd om honom då jag själv avskyr att ha hicka :)
    okej  då tror jag att jag är med
  • Angels dream

vilken smärta jag hade inatt / tidig morgon.

Råkade somna på höger sida vilket jag inte brukar kunna. 
    den senaste månaden (om inte mer) har min bebis legat på vänster sida med rygg och rumpa. hon uppskattar inte när jag ligger på annat håll än på vänster sida. 
    som sagt inatt råkade jag somna på höger sida. när jag vaknade hade hon vänt sig så hon hade rygg och rumpa på höger sida. hon låg och sparka och slog ganska hårt på min vänster sida och jag kunde knappt röra mig.jag la mig på rygg för att försöka komma över till vänster sida (känner mig som en valross på land :P) efter väldigt mycket bökande i magen och många slag och sparkar som faktiskt är riktigt hårda nu så kom hon återigen över på "rätt sida" med rumpa och rygg på vänster sida... men vilken smärta det var att känna henne böka runt på det viset. trodde inte där var plats till sådana saker...undrar dock hur hon klarade av att göra det när hon tryckt ner huvudet i bäckenet så långt som hon har...

nu är hon lugn så nu sover hon antar jag...

någon mer som varit med om detta?

Svar på tråden BF februari 2016