BF februari 2016
Skönt att se ljuset! =) Hur kommer det sig att du får igångsättning så pass tidigt? =)
Skönt att se ljuset! =) Hur kommer det sig att du får igångsättning så pass tidigt? =)
En praktisk fråga från en förstagångare: hur har ni gjort med mat till partnern under tiden på förlossningen och bb? Jag har bara packat ner några swebars, nötter och dricka till min sambo, men börjar fundera på om det behövs mer? Cafét har ju inte öppet dygnet runt där och vet inte öppettider på helgen? Eller ska jag så vackert låta honom åka iväg och få I sig näringsrik McDonalds? ;)
Passar på att uppdatera listan, det var länge sedan. Nu mina damer tycker jag att det är dags för en babyboom, verkar gå framåt för en del men fortfarande har inga bebisar tittat ut.
Februari16 6/2, född 7/1
Jesspett 7/2, född 4/2
Angelz 8/2
Idm 9/2, född 1/2
Erna90 9/2, född 24/1
Jensan84 10/2
MalinTherese 12/2
Cupcakedream 13/2
Lillterror 17/2
Ak82 17/2
Småland 17/2
BenicioSantino 18/2
Minneli 22/2 född 11/2
GameOfLife 23/2
Ondar 23/2
Mamma till två gullegrisar 25/2
Lysmasken 26/2
LMG 28/2
zespriem 28/2
Bf feb 13/2
maliinnnn1990 bf 28/2
Världens finaste bebis kom kl 5 idag :) allt gick super!!
Februari16 6/2, född 7/1
Jesspett 7/2, född 4/2
Angelz 8/2
Idm 9/2, född 1/2
Erna90 9/2, född 24/1
Jensan84 10/2
MalinTherese 12/2
Bf feb 13/2, född 19/2
Cupcakedream 13/2
Lillterror 17/2
Ak82 17/2
Småland 17/2 född 20/2
BenicioSantino 18/2 född 21/2
Minneli 22/2 född 11/2
GameOfLife 23/2
Ondar 23/2
Mamma till två gullegrisar 25/2
Lysmasken 26/2
LMG 28/2
zespriem 28/2
maliinnnn1990 bf 28/2
Vår lilla plutta föddes tidigt i lördags morse (20/2) efter igångsättning på fredag kväll.
Alltså wow, vilken förlossning! Bättre än vad jag kunde önskat mig! Värkarna kändes knappt trots värkstimulerande, dock satte foglossningen igång på riktigt mellan värkarna och jag trodde nästan att jag skulle dö. Låg och skakade av smärta och narkosläkaren blev uppehållen så 75 minuter fick jag vänta, trodde aldrig att jag skulle säga det men värkarna räddade mig för då pressades bebisens huvud ner i bäckenet och stabiliserade något. 11 timmar tog det totalt trots igångsättning och det gick riktigt fort på slutet, krystade 2 ggr och tog inte ens ta i. Hon hade så bråttom ut så de hann aldrig sätta någon bäckenbottenbedövning!
Hoppas det går lika smidig för er andra, för jag kan definitivt tänka mig att göra om detta ganska snart!
Grattis :))
Är inlagd nu för igångsättning. Hade du gått övertiden eller vad var orsaken till att dom satte igång dig? Hur började dom igångsättning?
Bf +14! Jaja någon ska ju bli överburen också, verkar som att jag tar på mig den rollen =)
Hoppas allt har gått bra zespriem!!
Vilken underbar berättelse! Riktigt ryser när jag läser om det! Var detta din första? Det verkar som att många har positiva erfarenheter av igångsättning ändå, men kommer inte ifrån känslan att det skrämmer mig. Känner mig lite lurad också, har ju sett fram emot att gå runt här hemma med värkar och ta tiden och fundera på om det är dags att åka in och ringa sambon och stressa på honom ;) har även ställt mig in på att föda utan smärtstillande men användningen av smärtstillande är högre hos igångsättningar och det är inte alls konstigt egentligen. Har denna dagen på mig att hitta mitt lugn igen, se fördelarna med igångsättning (så som att den är väldigt kontrollerad, man ser förloppet från början till slut osv), förstå att jag får ta dagen som den kommer, och framförallt- imorgon 09:00 börjar börjar vi jobba för att få vår älskade, efterlängtade lilla bäbis till världen! Det är ju värt allt man gått igenom (flera gånger om) dessa tio månader! För japp, jag har nu officiellt varit gravid i tio månader med mina +15 dagar idag! Haha!
Hoppas bara dom har tid att ta emot mig direkt på morgonen, bm förvarnade att om det är fullt så får jag åka hem och komma tillbaka på eftermiddagen igen =)
Men grattis än en gång, låter som att du fick en helt fantastisk upplevelse! Hur har det gått med din foglossning nu i efterhand? Jag har ju haft det sen v18, sjukskriven med kryckor sen v20 och hoppas att det ska bli bra redan inom en v eller två efter förlossningen =)
Uppdatering! Var öppen nästan två cm, mjuk nästan obefintlig tapp och helt enkelt mogen. Hade för lite fostervatten så det var viktigt att få igång mig idag. fanns ett rum kvar på förlossningen så vi fick det på en gång!
Det verkar som att jag får ballongen först, sen tar dom vattnet och ev värkstimulerande dropp på det. Blev förvarnad om att det kan ta upp emot tre dygn, speciellt mtp att jag är förstföderska. phu! Men vad är väl tre dygn jämfört med tio månader graviditet?
Zespriem- får du ingen tid för ev igångsättning med värkstimulerande snart då?
Alltså är man knäpp.... Maken & jag pratar lite löst om en till :-O
Angående gasarrna i hennes mage ska du prova pysventil om hon inte får ut dom , de funkar jätte bra å vi hat användt de å hon blir lättad i magen varje gång efter .:) jag har D- droppar me olja å jag vet inte om hon får ont i magen av de , en kompis unge tålde inte dr mr olja så kunde bara ha den me vatten , men ja trodde hon hade ont i magen men inte pga av dropparna så ja köpte minifom å de tycker ja har hjälp å använde även pysventil ! Värt ett försök isf:)
Haha då är vi inte knäppa men det blir ju 5:e barnet. Orkar inte läsa igenom hela tråden men hade ni fler än henne?
Här har vi hunnit med en sjukhusrunda då lillan kaskadkräktes en hel dag, så vi fick bli inlagda en natt för observation så hon inte blev uttorkad.
Nu har hon börjat bli slemmig å snorig, å storasyskon har magsjuka... Känner att de går bra nu!
Någon mer än jag som samlar vatten som en tok EFTER förlossningen??? Dricker ordentligt, rör på mig i den mån jag kan, vilket är mer nu än när foglossningen höll mig sängliggandes, ändå ser mina ben ut som stockar? Usch! =)
Zespriem- lycka till nu! Kommer gå helt galant för dig =D
Nyfiken på hur era bebisar sover på nätterna? Samsover ni eller lyckas ni få dem att somna i egen säng? Vi somnar oftast när vi ammar och det är mysigt, men det gör mig lite nervös :/
Crp'n hade gått upp från 72 till 91, å febern har stigit från 38.9-39.9 så det är inte virus, om det är urinvägarna eller lungor kan dom inte säga än, utan hon kommet få en infart å bli inkopplad till antibiotikadropp, samt ta lite prover å så ska det göras lite odlingar... så blir det eventuellt en lungröntgen i morgon..
Mamma hjärtat brister en aning att se lillsessan såhär krasslig :/