Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF februari 2016

Är de någon som ska köpa andningslarm å vilket isf?:)

• Anonym (orolig)

Sandramammatill2: Ja har å funderar på de larmet , men visste inte om de va bättre elr om den mam sätter på blöjan oxå är bra men om dom har täcke borde de ju höras mindre. Och måste man använda båda plattor samtidigt för ska ha en liten vagga i början och den får inte båda plats i :/ och vaggan ska stå 1 meter från mina fötter typ är de för nära kommer den känna av mig då? Och låter de högt så man hör de även om man är på nedervåningen? Har även kommit ett nytt som heter 5 av sanna märke :)

• Anonym (orolig)

Sandramammatill2: Okej de får nog bli att köpa en sån :) om nåt skulle hända så är de ju garanterat värt pengarna så klart. Men hur funkar de lixom om barne slutar andas va händer då va ska man göre är dw ens säkert man får väck på barne ? Åååå är så orolig de ska dö i spädbarnsdöd :(

• Anonym (orolig)

Går in i vecka 29 i morn fullt liv i magen hele dagarna :)

• Anonym (orolig)

Februari16: ja känner oxå samma nästan, är oxå väldigt orolig att förlora den lilla, går in i vecka 29 I morn men ändå, är så orolig nåt ska vara felfritt ja har inget ont som alla andra har i rygg elr annat , ska till bm nästa måndag , å ja känner ju sprakar från och till men ändå orolig min mage är inte stor ja har vanliga kläder på mig i storlek 34/38 både över och under bm sa att ja inte kommer blir så värst stor då ja är liten i mig själv så. Men känns ändå oroligt osv å man inbillar sej nåt är fel å den kanske inte växer som den ska m men får hoppas magen drar iväg lite de sista tiden :) haha lillan värkar lite va lite elak min sambo skulle känna på magen och då kände han inget men sp fort han satte dit huve så sparka hon :p å så var de 4 ggr så han fick aldrig känns utan fick en smäll i huve varje gng ist ..haha

• Anonym (orolig)

Vad har ni i blodtryck nu när ni är gravida? Ja brukar ha 140 genom 70 elr nåt men nu har ja 104 genom 80.

• Anonym (orolig)

Hur funkar de där me föräldrapenning? Fattar ingenting. Ja har dessutom inge jobb men är ju samma för alla fast olika pengar dvs :) men som sagt hat ja fått ett papper som ja ska skicka in , sen då? Kommer ja få hem ett papper då om va mkt ja kommer då oså elr? För är inskriven i ett program på AF å där vill ja helst inte gå ut förän början av januari fall dom sänker min inkomst , men iaf hur fungerar de får man skicka in om när man vill gå på föräldra ledigt å vilka dagar å hur många p allt ? För finns ju endel som inte tar ut nånting alls så de kan ju inte f kassan bestämma lixom..men fattade bara inte hur de fungerade va som händer efter ja skicka in papper om lön oså?

• Anonym (orolig)

För jag måste väl fylla i nåt om när ja vill gå på de? För de kan väl inte gå igång automatiskt direkt dom fått in pappret?:o Å sen en sak till om ja går på mamma ledigt em måndag innan ttp räknad dä på mina dagar då som ja får? Elr räknas dagarna bara efter barnet är fött? För annars går ja ju miste om 30 dagar isf :/

• Anonym (orolig)

Ja jag tänkte me de att vara inskriven där tills dess för å inte gå miste om pengar elr dagar "/ Men de ja undrade över var om de gick igång automatiskt men de kan de väl inte göre utan ja måste väl själv fylla i när jag vill gå på mamma ledigt, tänkte göre de i början av januari elr nåt isf för de jag är inskriven på måste ja va aktiv å hitta praktikplats elr så å de är ju inget ka gör de sista dagarna :p ja min bm skickade in moderskapsintyget och fick då ett papper men eftersom ja är arbetslös så var de inte de pappret ka skulle ha så ringde dit å fick ett nytt men var fel de me så efter ringt 4 ggr å dom skickat alla papper dom har så tror jag ja fick rätt nu tillslut !:)

• Anonym (orolig)

Vecka 30 i morgon och ska även till barnmorskan får vi se hur de går :) när hat ni nästa besök ? Nu är mina besök täta varann vecka :)

Svar på tråden BF februari 2016