• Anonym (Linser)

Linser

Någon som har linser som kan svara på några frågor. 

1- Kan man ha linser när man är allergisk? Jag är pollenallergiker men hatar verkligen glasögon och funderar starkt på linser. Men har läst någonstans att det inte är bra. Varför? Min allergi yttrar sig mest i att det blir svårt att andas,lite snuvig, tycker inte att ögonen rinner speciellt. 

2- Kan man gråta med linser? Eller "åker dom ut" då?? 

3- Kan man bada (i havet) med linser? Om man blundar då givetvis. 

Tack på förhand :)
  • Svar på tråden Linser
  • Zarch

Är du lite känslig så gå till optikern och be om endagslinser, är något dyrare men så himla mycket skönare och hygieniskt än månadslinser.

Visst kan man grina med linser på, enda man får sota för är om man råkar somna med linserna på. Det gör ont dagen efter.

• Losan

Svar ja på alla dina frågor! =)

Om du behöver finns det speciella allergiögondroppar för de som har linser.

• smulpaj01

Svarar också ja på alla dina frågor. Men jag skulle ännu hellre rekommendera att du opererar ögonen om din syn tillåter det?

Den operationen är det bästa jag gjort någonsin!

• Anonym (Linser)

Tack för svar. :) skulle inte våga operera mig o har inte råd heller. Men det känns som om det finns hopp då?:) dags att besöka optiker kanske är det bästa.

• Losan

Jag har haft linser i 15år och är jättenöjd. Har månadslinser och de tar ca 20sek av min tid på morgon/kväll.

• Anonym (Linser)
    Losan skrev 2015-05-24 09:44:28 följande:

Jag har haft linser i 15år och är jättenöjd. Har månadslinser och de tar ca 20sek av min tid på morgon/kväll.

Tack :)
Svar på tråden Linser