• sappy

Vill bryta isolering

Hej, jag vet inte om jag befinner mig i rätt del av forumet för det här men får gärna flytta om jag gjort fel, har försökt söka och lite så men osäker på vad jag ska söka på! 

Orkar egentligen inte vara så långrandig men för att göra en lång historia kort så kan man säga att jag var glad som barn och hade det bra. I tonåren blev jag dock psykiskt sjuk och sedan dess har snöbollen bara rullat ner för backen i en rasande fart och verkar lite svår att få stopp på. Känner mig ensam trots att jag har flera vänner på jobbet osv. Trivs med mitt utseende och till viss del min personlighet så självkänslan är väl helt ok men kan känna att den här ensamhetskänslan blir riktigt stark. Jag pratar ju inte så djupt om mig själv med andra på jobbet men längtar efter att få göra det. 

Grejen är att jag flyttat runt så mycket att jag inte har något nytt stabilt umgänge jag umgås med på den nya platsen och till min stora irritation har jag blivit ganska blyg på köpet av all skit som hänt vilket försvårar det här med att fråga någon på jobbet om dom vill umgås utanför. 

Jag vet inte hur man frågar sånt där :( Känner mig töntig och det är jag ju som fan som inte kan ställa en enkel fråga. Men jag drabbas av panik och blir lite smått svettig när jag ställs inför pressade situationer - som jag tycker att sånt är. Det finns en risk att jag bara framstår som lite.. obehaglig är väl att ta i men kanske lite obekväm iaf. 

Om någon orkar höra på mitt gnäll och agera lite stöttpelare så får ni gärna ställa upp, jag hade det uppskattat det mer än ni kan ana. Spelar 0 roll om du är kille eller tjej, bara du inte är dömande :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-23 21:33
    Annars tar jag gärna tips på andra ställen jag kan leta efter folk att snacka med! :) tack!
  • Svar på tråden Vill bryta isolering
Svar på tråden Vill bryta isolering