Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Varför abort???

Anonym (Tjej) skrev 2015-05-24 15:47:27 följande:

För annars skulle jag haft 6 barn nu, det känns lite väl mycket. Jag är dessutom student och har inget jobb. Hade känts bättre om jag sluppit göra abort.

Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt
  • Anonym (Linda)
    Anonym (!) skrev 2015-05-24 16:02:51 följande:
    Så du menar att dina två aborter på nåt sätt är mer moraliska än hennes sex? Ska vi ha en gräns på hur många aborter vi ska få göra? Skulle hon behållit alla sex fostren eller hade det räckt att hon behöll fyra så att hon hade gjort lika många aborter som du? Gissar också att du ALDRIG kommer göra en tredje abort för gränsen är ju två, hoppas du förstår det! Sen hoppas jag att du förstår att det här ger mig rätt att se ner på dig också, jag har nämligen inte gjort en enda abort, så om dina preventivmedel inte hjälpte första gången varför använde du inte kondom så att du inte blev gravid igen? Seriöst se lite längre än näsan räcker innan du dömer folk!
    Nej men första gången blev jag gravid med pplåster o andra med spiral och efter de har jag lärt mig att använda kondom och det tycker jag hon borde kunna efter 6 graviditeter. Helt sjukt att göra 6 aborter. Fyfan
  • Anonym (Linda)
    Regndamen skrev 2015-05-24 21:36:43 följande:
    Jag har aldrig gjort abort, är jag bättre än du då?
    Nej absolut inte men efter 6 aborter måste man ju inse att man får använda annat skydd.
  • Anonym (Linda)
    Regndamen skrev 2015-05-24 21:41:06 följande:
    Det borde man inse efter en abort.
    Ja men om du läst så hade jag spiral när jag blev gravid andra gången och efter de har jag kört dubbla skydd. Alltså kondom också. Men har man gjort 6 aborter så är det något fel. Man får ju fatta att man får börja använda skydd
  • Anonym (Linda)
    Anonym (1) skrev 2015-05-24 23:12:23 följande:

Jag gjorde abort.

blev gravid samtidigt som jag åt preventinmedel.

jag ångrar det inte och är glad att möjligheten fanns.

Man kan inte veta kvinnors anledningar och ska inte skuldbelägga människor.

Rätten till abort ska man värna om.

Och framförallt ska man inte lägga sig i andras val.

Absolut. Men 6 aborter? Man borde ju lära sig. Blev också gravid trots skydd så nu kör jag dubbelt. Men vet man att man är väldigt fertil så kanske man ska tänka innan man gör 6 stycken och använder aborträtten som preventivmedel.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-05-25 01:10:09 följande:
    Min kille kan inte använda kondom pga sin kukstorlek, den rullar av (har provat massa sorter). Jag har vid alla tillfällen använt preventivmedel, provat olika mini- och p-pillersorter, p-plåster och liknande. Varje gång jag bytte blev jag övertalad av gyn att nu skulle jag inte kunna bli gravid med detta igen. Så det enda sättet för mig att inte bli gravid vartannat år i princip är att inte ha sex och jag vill ha sex så jag får stå ut med aborterna.

Dock gör jag dem så tidigt det bara går så i v 5 typ. Utöver de 6 aborterna har jag blivit gravid 3 gånger. En gång ett missfall som behövde medicinsk hjälp, en gång ett utomkvedes och en gång så valde jag att behålla barnet.

Barnet var min andra graviditet och det är svårt handikappat, därav har jag inte kunnat/velat behålla något av de andra barnen. Hade mitt första barn varit friskt hade jag säkert varit iaf trebarnsmamma nu.
    Bullshit. Tycker det är så fel av er. Ingen har för stor för en kondom. Man kan liksom trä en kondom över huvudet så tänk lite. Fyfan för dig och använda abort som preventivmedel.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (!) skrev 2015-05-25 14:50:38 följande:
    Så det hade varit okej för dig om du blivit gravid en tredje gång och sjukvården nekat dig abort med motiveringen "du har redan gjort två aborter så du borde hittat ett bättre preventivmedel vid det här laget"?
    Absolut men det är lite skillnad på två aborter och hon som gjort 6 aborter men varit gravid 9 gånger. Helst sinnessjukt. Använd kondom. Som sagt så blev jag första gången gravid med pplåster och andra med spiral och nu har jag lärt mig att kondom är det enda som fungerar. Tycker det är sjukt att missbruka aborträtten som ett preventivmedel.
  • Anonym (Linda)
    josanders skrev 2015-05-25 15:34:14 följande:
    BÖRJAR BLI SÅ TRÖTT PÅ DIG NU. Du ignorerar alla svar.

Antingen är det ok med abort eller inte. Inga mellanting.
    Vilken tur att vi har yttrandefrihet då. Jag tycker det är sjukt att bli gravid 9 gånger pga slarv när man vet att man blir gravid lätt. Använd kondom bara. Bullshit att hennes pojkväns kuk är för stor. Absolut bli trött på mig men jag blir trött på vuxna människor som missbrukar aborträtten.
Svar på tråden Varför abort???