Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Varför abort???

Anonym (Tjej) skrev 2015-05-24 15:47:27 följande:

För annars skulle jag haft 6 barn nu, det känns lite väl mycket. Jag är dessutom student och har inget jobb. Hade känts bättre om jag sluppit göra abort.

Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt
  • Anonym (Linda)
    Anonym (!) skrev 2015-05-24 16:02:51 följande:
    Så du menar att dina två aborter på nåt sätt är mer moraliska än hennes sex? Ska vi ha en gräns på hur många aborter vi ska få göra? Skulle hon behållit alla sex fostren eller hade det räckt att hon behöll fyra så att hon hade gjort lika många aborter som du? Gissar också att du ALDRIG kommer göra en tredje abort för gränsen är ju två, hoppas du förstår det! Sen hoppas jag att du förstår att det här ger mig rätt att se ner på dig också, jag har nämligen inte gjort en enda abort, så om dina preventivmedel inte hjälpte första gången varför använde du inte kondom så att du inte blev gravid igen? Seriöst se lite längre än näsan räcker innan du dömer folk!
    Nej men första gången blev jag gravid med pplåster o andra med spiral och efter de har jag lärt mig att använda kondom och det tycker jag hon borde kunna efter 6 graviditeter. Helt sjukt att göra 6 aborter. Fyfan
  • Anonym (Linda)
    Regndamen skrev 2015-05-24 21:36:43 följande:
    Jag har aldrig gjort abort, är jag bättre än du då?
    Nej absolut inte men efter 6 aborter måste man ju inse att man får använda annat skydd.
  • Anonym (Linda)
    Regndamen skrev 2015-05-24 21:41:06 följande:
    Det borde man inse efter en abort.
    Ja men om du läst så hade jag spiral när jag blev gravid andra gången och efter de har jag kört dubbla skydd. Alltså kondom också. Men har man gjort 6 aborter så är det något fel. Man får ju fatta att man får börja använda skydd