Inlägg från: Vanillaextract |Visa alla inlägg
  • Vanillaextract

Varför abort???

Du har alltså inte hört/läst en enda sak någon som gjort abort skrivit? Eftersom du tydligen inte har någon aning om varför man gör abort? Eller så vet du exakt varför folk gör abort men vill bara provocra..

Hm, ja jag vet vad jag tycker låter mest troligt iallafall..

• Vanillaextract
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:28:16 följande:

Ni får ta det som ni vill hursomhelst tycker jag att man har ihjäl ett liv. Fakta eller inte så tycker jag att det är så. Jag har varit en cellklump och du har varit o nu lever vi eftersom ingen tog ut oss ur moderlivet när vi blev befruktade. Eller?

Hur länge tycker du att man borde sitta i fängelse för t.ex. missfall, abort och missvård av foster(t.ex. om man super under graviditeten) isåfall?
  • Vanillaextract
    fr0kenandersson skrev 2015-05-24 22:39:36 följande:

Känner som dig ts, men här finns vissa undantag. Tycker det är ok om man blivit våldtagen, men jag själv skulle inte ens göra det då. Det barnet skulle vara lika välkommet som alla mina andra barn. :)

Min lilla älskling var inte planerad men så välkommen ändå, och jag trodde nämligen inte jag kunde få barn. Därför tar jag åt mig när folk skriver att abort ska vara fritt. För mig är det lite äckligt. Och om abort nu ska få göras lite hur som helst, varför anses det vara dubbelmord om en gravid kvinna, oavsett vecka, blir mördad? Den kan ju folk ta och tänka på. Och om barnen inte duger nu, snälla gör er själva en tjänst och skaffa inte barn i framtiden.

Varför bör man inte skaffa barn senare i livet om man tidigare gjort abort?
  • Vanillaextract
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:45:54 följande:

Inget fängelsestraff alls. missfall kan man inget åt, abort väljer man själv det borde inte vara så lätt att få abort.

Men va? Du tycker ju att dessa människor mördar oskyldiga barn? Mördare hör väl hemma i fängelset?
  • Vanillaextract
    Anonym (Sinnes) skrev 2015-05-25 22:58:37 följande:

Då använder man preventiv medel som P-piller eller spiral eller dylikt. Tragiskt att folk ser abort som om det vore ett P-piller. Första aborten en kvinna gör borde vara gratis dom resterande borde fan dom bekosta själva än att statens pengar går till omdömeslösa kvinnor som bara är kåta och inte tänker.

Vad tror du är dyrast för samhället, en abort eller ett oönskat barn? Tror du verkligen kvinnor ser abort som ppiller? Jag tror snarare att kvinnor ser det som ett säkerhetsnät, som man hoppas aldrig behöva använda men är jäkligt glad att det finns där ifall att.
Svar på tråden Varför abort???