• Anonym (hm)

Varför abort???

Jag tycker det är fel att skuldbelägga folk för deras val som med all säkerhet är genomtänkta. Blir nästan besvärad av att läsa trådar där man menar att man tar ett liv utan att känna den enskildes skäl till aborten. Jag är för fri abort och låt var kvinna ta detta beslut utan moraliska pålagor från annan ej berörd i enskilt fall.

• Anonym (Hm)
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:06:30 följande:
    Befruktning kan ske ändå, och en hel del p-medel påverkar ett eventuellt befruktat äggs möjligheter att fästa i livmodern och där utvecklas vidare.
    Jag har blivit gravid med p-medel vid 2 tillfällen och hade jag inte fått göra abort så hade jag hängt mig.
  • Anonym (Hm)
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:18:00 följande:
    Ja?
    Relevansen för mitt inlägg var...?
    Relevansen va att det kan ske, trots p-medel. Ville bära upp ditt påstående. Men det va ju uppenbart dumt. Den uppbackningen hajade inte du.
  • Anonym (Hm)
    Ebbagr skrev 2015-05-25 23:19:40 följande:
    Det tycker jag är försent! Ett barn tycker jag inte är något man ska ha om man velar fram och tillbaka medan man är gravid! tycker över 5 månader är för långt!
    Det tycker jag med. Men tror det är tillåter såpass långt upp i graviditeten.
  • Anonym (Hm)
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:25:04 följande:
    Varken att du blivit gravid med p-piller två gånger eller att du hängt dig om du inte hade fått göra med abort är en "uppbackning" av att p-medel påverkar befruktade ägg negativt. Så det var rimligen svårt att hajja för den som inte är tankeläsare.

Moving on...
    Ett missförstånd borde ju inte generera i att bli så otrevlig. Det va väl något jag missade, förlåt för det.
Svar på tråden Varför abort???