• micromat

Varför abort???

Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 08:22:09 följande:

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

Man dödar inte ett barn, man tar bort en cellklump..
  • micromat
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-24 15:54:39 följande:

Ursäkta men 6 aborter!? Fyfan. Skaffa ett preventivmedel för fan. Och om du blir gravid trots preventivmedel så använd kondom. Fyfan va sjukt!!! Har själv gjort 2 men 6!? Fyfan va oansvarigt

Förövrigt behöver det inte vara 6 aborter. Hon kanske har behållit 3... Vad vet du?

Dessutom ska man inte fördömma, du har inte en jäkla aning om hon har preventivmedel eller inte..
  • micromat
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:45:54 följande:

Inget fängelsestraff alls. missfall kan man inget åt, abort väljer man själv det borde inte vara så lätt att få abort.

Ska du ta hand om alla oönskade barn som föds? Eller tänkte du att man ska tvinga mamman att ta hand om någon hon inte vill ta hand om? Är det inte som gjort för misshandel/vanvård mm utav barnen? Eller ska alla oönskade barn sättas i barnhem?
  • micromat
    Ellyn skrev 2015-05-25 13:50:50 följande:

Har aldrig genomgått abort, lyckligtvis. För mig är abort okej om det finns synnerliga skäl, t.ex. att barnet är skadat eller vid incest. Vi måste tillåta abort i Sverige för alternativet vore värre!

Men den där lille djävulen på min axel skriker ändå högt när jag läser vissa inlägg här. Ååååh vad jag önskar att det ändå kunde finnas vissa begränsningar och att gränsen för när abort kan ske "hur-som-helst" skulle sänkas. Som i något fall att genomgå 6 aborter för samma kvinna?!?!? Att skylla på att det är fel tid i livet eller att man inte orkat/kunnat/hunnit/kommit ihåg att skydda sig är svindåliga skäl att avsluta ett liv på, men okej en gång (kanske) bara för att vi lever i en demokrati där folk måste få bestämma över sina egna liv. Men att hamna i samma sits två gånger? Tre? Helt jäkla ofattbart.

Det är inte svårt att hamna i en sådan sits flera gånger. Man kan bli gravid från ca:13 år tills man är ca:45-50 år. Det är 30-35 år det rör sig om.

Kvinnor blir gravida trots skydd. Kvinnor blir gravida när dom våldtas. Kvinnor blir tvingade till abort av sina män. Kvinnor som lever i destruktiva förhållanden blir gravida. Kvinnor som precis har separerat får reda på att dom är gravida. Kvinnor som är sjuka och mår dåligt psykiskt blir gravida.

Allt som jag har räknat upp kan 1 och samma person råka ut för inom loppet av 35 år. Ska samhället straffa den personen när hon behöver göra abort, återigen pga tråkiga omständigheter,genom att säga: Du gick genom gick 1 abort som 15-åring (som du blev tvingad till av föräldrar) och senare en abort som 25-åring. (Destruktivt förhållande där kvinnan blev misshandlad. ) Därför får du inte göra abort nu som 34 åring när preventivmedlet inte fungerat.

Tycker du att det låter rimligt och bra?

Eller ska bara vissa få göra abort fler än 2 ggr under en 35-års period? Trots allt som livet slänger åt en?

Walk a mile in my shoes är något som bör tillämpas innan man säger såna saker som att abort inte ska gå finnas eller att aborträtten bör finnas men bara få användas max 2ggr.
  • micromat
    Anonym (Linda) skrev 2015-05-25 15:09:52 följande:

Absolut men det är lite skillnad på två aborter och hon som gjort 6 aborter men varit gravid 9 gånger. Helst sinnessjukt. Använd kondom. Som sagt så blev jag första gången gravid med pplåster och andra med spiral och nu har jag lärt mig att kondom är det enda som fungerar. Tycker det är sjukt att missbruka aborträtten som ett preventivmedel.

Hon hade ju bytt preventivmedel ett antal gånger för att det hon hade inte funkade. Blir man då lovad av bm och dom garanterar att det kommer skydda så litar man på det. Det var inte så att hon var utan skydd.

Dessutom är det många som får problem med kondomer, inte tål det eller får stora problem med slemhinnor osv. Hade jag blivit lovad att det nya preventivmedlet jag ska använda kommer fungera hade jag struntat i kondom av flera orsaker.
Svar på tråden Varför abort???