• Nenne666

Varför abort???

Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 08:22:09 följande:

Den som är känslig behöver inte läsa mer nu.

Varför väljer man att döda sitt barn ? Ni som gör abort brukar skriva att det bara är en cellklump, men vad är det om 9 månader? Jag förstår inte. Jag har fått fyra barn varav 3 "planerade". Alla fyra lika välkomna.

Och? Det är ditt beslut. Vad andra gör är privat och det ska ingen annan lägga några värderingar i. Busenkelt!
  • Nenne666
    fluu skrev 2015-05-25 19:02:48 följande:

Av miljoner olika anledningar. Det måste du väl förstå själv?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nenne666
    Anonym (mm) skrev 2015-05-25 22:59:15 följande:

Jag är övertygad om att antalet aborter i Sverige (och övriga västvärlden) skulle kunna minska. Vi har fri aborträtt, och den rätten utnyttjas alldeles för lättvindigt många ggr. Frågan är om svenska kvinnor inte har för liberal inställning till abort.

Folk kör utan kondom för att det är "skönare", fok använder sig av "säkra perioder" osv.

Är ni extremt fertila så använd er av två olika sorters skydd. 

Naturligtvis tror jag att majoriteten av alla kvinnor som har gjort abort har lidit mer eller mindre av det. Men jag tror också att många av aborterna skulle ha kunnat förhindras.

Om aborträtten skulle minskats så hade ofrivilliga barnafödande ökat. Det hade eventuellt skett aborter bakom stängda dörrar med skitiga verktyg.
  • Nenne666
    Ebbagr skrev 2015-05-25 23:01:38 följande:

Om jag hade blivit våldtagen, och råkat bli gravid, hade jag aldrig kunnat älska de barnet på ett sätt som man egentligen ska. Jag hade alltid sett smärtan helt ärligt! Jag är för abort till en viss längd! jag tycker det är fel att göra abort om man gått för långt. Men de har vi ju i Sverige en regel för, att man inte får gå över 12 veckor tror jag det är. 

Tror vi kan gå upp till vecka 22 om man ansöker om det.
  • Nenne666
    Anonym (mm) skrev 2015-05-25 22:59:15 följande:

Jag är övertygad om att antalet aborter i Sverige (och övriga västvärlden) skulle kunna minska. Vi har fri aborträtt, och den rätten utnyttjas alldeles för lättvindigt många ggr. Frågan är om svenska kvinnor inte har för liberal inställning till abort.

Folk kör utan kondom för att det är "skönare", fok använder sig av "säkra perioder" osv.

Är ni extremt fertila så använd er av två olika sorters skydd. 

Naturligtvis tror jag att majoriteten av alla kvinnor som har gjort abort har lidit mer eller mindre av det. Men jag tror också att många av aborterna skulle ha kunnat förhindras.

Svårt att säga hur lättvindigt det är. Nu är det ett val som vi vet, men om det inte vore lagligt och gratis hade det kanske skett på ett olagligt sätt ist. Därav lär man inte få några siffror .
  • Nenne666
    Anonym (Bra fråga!!) skrev 2015-05-25 23:07:21 följande:

Håller verkligen med dig TS! Kan inte för mitt liv förstå hur man begå abort frivilligt! Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter något sånt! Det finns tyvärr situationer där barnet är svårt sjukt eller liknande och man inte har något val.. Men att ta bort ett friskt liv är för mig ofattbart.....

Den som inte ville bli gravid vill ju givetvis inte genomgå processen att göra abort. Så varför tror du att en abort sker frivilligt? Givetvis vill det slippas... Men ibland händer det, tyvärr. Det är ju fantastiskt att vi i Sverige har rätten till abort, så som man kämpat för det. Systrar emellan.
  • Nenne666
    Vanillaextract skrev 2015-05-25 23:09:05 följande:
    Vad tror du är dyrast för samhället, en abort eller ett oönskat barn? Tror du verkligen kvinnor ser abort som ppiller? Jag tror snarare att kvinnor ser det som ett säkerhetsnät, som man hoppas aldrig behöva använda men är jäkligt glad att det finns där ifall att.
  • Nenne666
    Ebbagr skrev 2015-05-25 23:19:40 följande:
    Det tycker jag är försent! Ett barn tycker jag inte är något man ska ha om man velar fram och tillbaka medan man är gravid! tycker över 5 månader är för långt!
    Har en väninna som gick såpass långt. En väninna som jag inte känner så väl. Så jag är inte säker på vad jag hört. Jag bor i Gbg och hon i Sthlm .
  • Nenne666
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:27:11 följande:
    Nej, inte punkt. När livet startar är en åsiktsfråga.
    Vilket är upp till vederbörande under rådande lagar och föreskrifter.
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-25 23:32:39 följande:
    Det finns inga lagar som styr vad man ska/får se som livets början.
    Att få göra abort på ett kommunalt sjukhus råder under lagar och föreskrifter. Vad som är en fråga om livets början och dess slut är en helt annan fråga.
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-25 23:37:04 följande:
    Ja det ä en helt annan fråga, exakt. Inget som styrs av lagar och föreskrifter. M a o helt ovidkommande kommentar från dig.
    Såklart att det styrs av rådande lagar då du fattar ett beslut om abort under dom regler som föreskrivs. Men vad du personligen tycker omfattas inte av detta, det är helt upp till individen. Det positiva är att möjligheten finns, det är det viktiga. Vilket ingen ska lägga värderingar i. Det är upp till varje gravid kvinna att känna av det på egen hand. Vi ska vara förbannat glada att vi har den här möjligheten även om det inte infaller sig i just din ram. För du har väl en hjärnkapacitet som fungerar utanför din egen Box?
  • Nenne666
    Jennie med ie skrev 2015-05-25 23:37:54 följande:
    Lagar och föreskrifter har ganska lite med synen på livets början att göra.
    I enlighet med vad en annan tänker ja.
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-25 23:57:01 följande:
    Rätten till abort styrs av lagar och regler ja.
    Rätten/möjligheten/utrymmet för personliga synsätt på när livet börjar styrs inte av lagar och regler nej.

Varför du känner dig nödgad att inte bara kommentera med helt ovidkommande saker utan även kräka ur dig helt osakliga och grundlösa oförskämdheter och nedlåtande tilltal kanske du bör fundera på.
    Min åsikt va 'ovidkommande' vilket jag ville påvisa något helt annat, då jag står för aborträtten. Detta va helt ovidkommande för dig, sa du ju. Därav mitt 'kräkande inlägg', enligt dig. Du har svårt för andras åsikter va?
  • Nenne666
    Penida skrev 2015-05-25 23:58:51 följande:

Jag ville inte ha något barn, är det inte skäl nog? Om inte så var jag en tonåring utan inkomst och jag var i ett destruktivt förhållande. Jag var också väldigt omogen men hade massor av drömmar jag önskade förverkliga vilket jag också gjorde senare vilket jag är så glad över idag. Har aldrig ångrat min abort. Även om jag inte var i den situation jag var i och istället hade mognad, ett perfekt förhållande, inkomst men inte ville ha barn hade jag valt abort. Saken är ju den att vi har fri abort så mer behövs ej än att man inte vill, sedan står det såklart dig fritt att ifrågasätta det men ingen kvinna som gör abort gör något fel enligt rådande lagstiftning så att tala om mord?

Avskyr CIO-metoder
    Nä, du har inte gjort ett fel någonstans. Det är glädjande att vi har tillgång till abort och att vi använder oss utav den möjligheten.
  • Nenne666
    Anonym (life) skrev 2015-05-26 00:13:28 följande:
    Uttalanden om att det är en åsiktsfråga när livet startar är inget uttalande om aborträtten. Kommentarer om lagar och regler var därmed ovidkommande svar på något som enbart handlade om att frågan om när livet startar är öppen för åsikter.
    Jag har ingenstanns kritiserat att någon har en viss åsikt.
    Du däremot uttrycker dig nedlåtande och oförskämt. 
    Ja okej. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Är trött nu och kommer inte ha tid att dra frågan längre imorn, så okej. Sorry.
  • Nenne666
    Penida skrev 2015-05-26 00:25:53 följande:
    Nej, jag vet det och jag har som sagt aldrig ångrat mig. Ser det som ett av de bättre valen jag har gjort i mitt liv.
    Avskyr CIO-metoder
    Och mår du bra så är det bra.
Svar på tråden Varför abort???