Inlägg från: Anonym (Ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ansvar)

Varför abort???

Kanske för att det vore mer oansvarit att behålla barnet när man vet att man inte har möjlighet att ge barnet ett bra liv. Att skaffa barn är inte som att skaffa en hamster, som förälder har man det största ansvaret man kan ha! En person som inte ens kan ta ansvar nog att använda skydd när den inte vill ha barn kanske inte känner att den har förmåga att ta ansvar för en människas liv.

Det finns många i min omgivning som inte skulle ha blivit föräldrar enligt min mening, dom skulle kanske klara av att ta ansvar för en katt! Några av dessa barn mår jätte dåligt psykiskt och lever destruktiva liv, varav en flyttat till en fosterfamilj på landet för att få stöd. Jag säger inte jag önskar att deras mammor hade gjort abort för nu finns ju barnen här och jag är glad att dom finns men om deras föräldrar skulle bli gravida igen så önskar jag att dom gör abort för dom skulle bara göra samma sak igen med det nya barnet. Det blir en väldigt dålig start i livet och jag själv som haft sådana föräldrar har ofta önskat att jag aldrig föddes. Jag gör inte det längre för jag har haft tur som hittat min väg nu och träffat på människor som tagit mig till sig, så blir det tyvärr inte för alla! Min bror är t.ex. Missbrukare och lever ett väldigt smärtsamt och tragiskt liv.

Det finns också många andra skäl till att göra abort och jag tycker att det är en rättighet som vi ska vara rädda om!

Svar på tråden Varför abort???