Inlägg från: Anonym (life) |Visa alla inlägg
  • Anonym (life)

Varför abort???

Nenne666 skrev 2015-05-25 23:31:13 följande:
    Vilket är upp till vederbörande under rådande lagar och föreskrifter.
    Det finns inga lagar som styr vad man ska/får se som livets början.
  • Anonym (life)
    Nenne666 skrev 2015-05-25 23:35:19 följande:
    Att få göra abort på ett kommunalt sjukhus råder under lagar och föreskrifter. Vad som är en fråga om livets början och dess slut är en helt annan fråga.
    Ja det ä en helt annan fråga, exakt. Inget som styrs av lagar och föreskrifter. M a o helt ovidkommande kommentar från dig.
  • Anonym (life)
    Nenne666 skrev 2015-05-25 23:43:24 följande:
    Såklart att det styrs av rådande lagar då du fattar ett beslut om abort under dom regler som föreskrivs. Men vad du personligen tycker omfattas inte av detta, det är helt upp till individen. Det positiva är att möjligheten finns, det är det viktiga. Vilket ingen ska lägga värderingar i. Det är upp till varje gravid kvinna att känna av det på egen hand. Vi ska vara förbannat glada att vi har den här möjligheten även om det inte infaller sig i just din ram. För du har väl en hjärnkapacitet som fungerar utanför din egen Box?
    Rätten till abort styrs av lagar och regler ja.
    Rätten/möjligheten/utrymmet för personliga synsätt på när livet börjar styrs inte av lagar och regler nej.

Varför du känner dig nödgad att inte bara kommentera med helt ovidkommande saker utan även kräka ur dig helt osakliga och grundlösa oförskämdheter och nedlåtande tilltal kanske du bör fundera på.
  • Anonym (life)
    Nenne666 skrev 2015-05-26 00:08:56 följande:
    Min åsikt va 'ovidkommande' vilket jag ville påvisa något helt annat, då jag står för aborträtten. Detta va helt ovidkommande för dig, sa du ju. Därav mitt 'kräkande inlägg', enligt dig. Du har svårt för andras åsikter va?
    Uttalanden om att det är en åsiktsfråga när livet startar är inget uttalande om aborträtten. Kommentarer om lagar och regler var därmed ovidkommande svar på något som enbart handlade om att frågan om när livet startar är öppen för åsikter.
    Jag har ingenstanns kritiserat att någon har en viss åsikt.
    Du däremot uttrycker dig nedlåtande och oförskämt. 
Svar på tråden Varför abort???