Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Varför abort???

Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 08:55:10 följande:

Och klarar man inte av att skydda sig tillräckligt bra, står man sitt kast eller kniper igen både hål och ben. (Nu talar jag inte om våldtäkt)

På vilket sätt får vi ett bättre samhälle då?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 15:23:36 följande:

Denna diskussion har urartat totalt. Abort är bra att det finns att ta till men jag tycker att det är alldeles för lätt att utföra en. Knappt så någon ens reagerar. Ett engångsligg och oj jag blev gravid nå inget att ha= abort. Det är lite det jag ville få fram men nu stiger jag till sidan.

Kan du svara på vad som blir bättre i samhället om man gör det svårare att få abort?
    Eller har du inte tänkt så långt?
    Du har inte tänkt alls, kanske?

• Anonym (jaha)
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-26 15:15:14 följande:
    Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.
    Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:08:35 följande:

Håller helt med. Jag är livrädd för att behöva göra abort! Ändå har jag sex. Så dumt... Använder kopparspiral men det är ju inte 100% säkert. Sååå dumt av mig att ha sex då.

Antar att det även är dumt att gå hem själv på kvällen om man inte vill bli gravid. Våldtäktsrisken... Så det får jag väl låta bli med. Får hålla mig hemma. Man kan ju bli våldtagen av en taxichaffis också.

Förlåt att jag flummar lite men den här jävla diskussionen...

Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.
    Sin åsikt bör man kunna motivera. Det kan inte du.
Svar på tråden Varför abort???