Inlägg från: Anonym (mamma till 4 underbara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma till 4 underbara)

Varför abort???

Sju veckor senare har cellklumpen ett hjärta som slår och det är vanligt med abort till vecka 10 och ännu längre än så. Tar ut något och hjärtat slutar slå dör det inte då?

Anonym (F) skrev 2015-05-24 22:31:13 följande:

Man åker ju dit för dubbelmord och man dödar en gravid kvinna och de säger ju sig själv.

tja så kan man väl kalla det isf.
    Anonym (mamma till 4 underbara) skrev 2015-05-24 22:34:39 följande:

tja så kan man väl kalla det isf.

De räknar det inte som dubbelmord även om kvinnan var i v20 ens men man har ihjäl två liv.
    fr0kenandersson skrev 2015-05-24 22:37:09 följande:

För att MÅNGA (säkert även du) använder aborter i ONÖDIGT syfte. Typ som ett preventivmedel!

Exakt!
    Vanillaextract skrev 2015-05-24 22:41:18 följande:

Hur länge tycker du att man borde sitta i fängelse för t.ex. missfall, abort och missvård av foster(t.ex. om man super under graviditeten) isåfall?

Inget fängelsestraff alls. missfall kan man inget åt, abort väljer man själv det borde inte vara så lätt att få abort.

Skada sitt barn med supande är ju heller inte riktigt klokt

fr0kenandersson skrev 2015-05-24 22:39:36 följande:

Känner som dig ts, men här finns vissa undantag. Tycker det är ok om man blivit våldtagen, men jag själv skulle inte ens göra det då. Det barnet skulle vara lika välkommet som alla mina andra barn. :)

Min lilla älskling var inte planerad men så välkommen ändå, och jag trodde nämligen inte jag kunde få barn. Därför tar jag åt mig när folk skriver att abort ska vara fritt. För mig är det lite äckligt. Och om abort nu ska få göras lite hur som helst, varför anses det vara dubbelmord om en gravid kvinna, oavsett vecka, blir mördad? Den kan ju folk ta och tänka på. Och om barnen inte duger nu, snälla gör er själva en tjänst och skaffa inte barn i framtiden.

????

Ojdå det blev frågetecken skulle vara tummen upp

Döda möjligheten till ett liv hemska elände.

Jag har framfört min åsikt i frågan Tack för mig. Ni har era värderingar jag mina

sextiotalist skrev 2015-05-26 06:50:53 följande:

Jag hade aldrig gått igenom en graviditet och sedan adoptera bort barnet och jag hade aldrig fött ett barn som hade en pappa som jag inte ville ha någon kontakt med.

Sossepolitik är det inte. Jag är borgerlig och har alltid haft den inställningen

Du behöver ju inte se barnet mer då har det väl ingen betydelse vem som är barnets pappa.

Någon undrade om jag använder preventivmedel jo det gör jag, hormonspiral för att ägget kan fästa med den ifall det blir befruktat. Kopparspiral var definitivt inget skydd för mig eftersom gynekologen sa till mig att det kan bli små aborter, ägget blir befruktat men kan inte fästa p.g.a kopparn.

Anonym (mor vega) skrev 2015-05-26 07:06:54 följande:

TS har lämnat tråden och jag fattar inte att ytterligare en i raden av dessa provocerande abort-trådar under temat "döda sitt barn" får reaktioner. Men det kommer förstås nytt folk till FL hela tiden?

Kanske har någon som velat fått en annan tanke.

Och klarar man inte av att skydda sig tillräckligt bra, står man sitt kast eller kniper igen både hål och ben. (Nu talar jag inte om våldtäkt)

josanders skrev 2015-05-26 12:21:47 följande:

ÄR DU SJUK I HUVUDET ELLER???????

Nej men det är vad jag tycker. Min åsikt punkt.
    Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:08:35 följande:

Håller helt med. Jag är livrädd för att behöva göra abort! Ändå har jag sex. Så dumt... Använder kopparspiral men det är ju inte 100% säkert. Sååå dumt av mig att ha sex då.

Antar att det även är dumt att gå hem själv på kvällen om man inte vill bli gravid. Våldtäktsrisken... Så det får jag väl låta bli med. Får hålla mig hemma. Man kan ju bli våldtagen av en taxichaffis också.

Förlåt att jag flummar lite men den här jävla diskussionen...

Jag skrev ju att jag inte talar om våldtäkt. Du skyddar dig har inte blivit gravid tydligen inte gjort abort då heller. Annat hade de varit om du varit gravid och inte fattar att skydda dig på något annat sätt. Blir bravid flera gånger och aborterar flera ggr.
    Anonym (T) skrev 2015-05-26 13:02:58 följande:

Alla mina barn hade varit ovälkomna. Det är det som är skillnaden här. Du kan inte på nåt sätt jämföra dig och mig.

Nej just därför måste du se till att inte bli gravid typ sterilsering om du ändå inte vill ha barn.

Denna diskussion har urartat totalt. Abort är bra att det finns att ta till men jag tycker att det är alldeles för lätt att utföra en. Knappt så någon ens reagerar. Ett engångsligg och oj jag blev gravid nå inget att ha= abort. Det är lite det jag ville få fram men nu stiger jag till sidan.

Svar på tråden Varför abort???