• bf2014

MPR-Vaccin, feber - hur länge?

Hejsan!
    Lillkillen fick sin MPR vaccination för 12 dagar sedan och fick feber natten till igår. Kändes väldigt varm på natten men bättre under dagen. Fick hög feber inatt igen. Hur länge håller febern i sig? Hur har det varit för era barn? Han har även fått lite prickar på kroppen, men dessa kom ett par dagar innan febern kom.

• Svar på tråden MPR-Vaccin, feber - hur länge?
  • Kellebelle

Min pojke hade feber i två dagar. Det kom också ungefär 10-12 dagar efter vaccinationen.

• Ego Lovers

Låter helt normalt och febern borde gå över inom 1-3 dagar

• bf2014

Okej, ja att få feber och prickar 10-12 dagar efter sprutan är ju normalt, men jag kan inte hitta någonstans där det står hur länge det brukar hålla i sig. Får hoppas att det ger med sig efter ett par dagar då

• minerva123

Sonen hade feber (speciellt på kvällen) i 3 dagar efter MPR. Åt lite skruttigt , men var annars pigg som en mört.

• bf2014

Tack för era svar! Idag är sonen pigg och alert som vanligt!

• bf2014

Tänkte att jag skulle uppdatera lite ifall någon annan upplever samma efter sitt MPR vaccin.
    Sonen sov som en kratta fram tills ungefär 2 nätter sedan. Nu är han som vanligt igen och sover. Efter sprutan vaknade han ungefär var tionde minut och grät. han måste ha haft ont eller så var det något annat som besvärade honom.
    Men det kom helt klart efter vaccinet...

Svar på tråden MPR-Vaccin, feber - hur länge?