• Anonym (Ledsen)

Deprimerad i slutet av graviditeten?

Jag är inne i vecka 39 och känner mig så otroligt låg!!

Blir arg och irriterad lätt, även på barnen. Jag klarar inte av någon liten motgång för då känner jag mig irriterad och ledsen. Är det stökigt eller någon pratar för mycket med mig så känner jag mig helt matt. Jag har ganska små barn redan så jag kan liksom inte riktigt förklara för dem, även om jag talat om att det är lite tungt och tufft de sista veckorna. Att jag inte har samma ork. 

Men jag känner mig som en usel mamma, flickvän och person... Lättirriterad och ingen lust till någonting. Vill bara sitta och drömma mig bort om att egentligen göra saker med familjen. Helt tokigt då jag egentligen skulle kunna göra grejerna på riktigt. Men jag tar mig liksom inte för något. 

Har mått ovanligt bra psykiskt under graviditeten i övrigt. Men nu är jag så nedstämd och ledsen... 

Finns det någon som känner igen detta? Vad gjorde ni? Hur kan jag försöka tänka när det blir så här, för detta är enormt jobbigt. Vill bara gråta!

• Svar på tråden Deprimerad i slutet av graviditeten?
  • Anonym (Ledsen)

....

• Anonym (Nedstämd)

Jag är i mitten av graviditeten och känner likadant. Längtar bara tills jag får lägga mig för kvällen när jag vaknar på morgonen. Ingenting är skoj och orken är noll. Var på vc för en v sedan å blev diagnostiserad som depression å ska på leka behandling snart dom tog massa blodprover innan. Lycka till på förlossningen

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Nedstämd) skrev 2015-05-26 12:25:11 följande:

Jag är i mitten av graviditeten och känner likadant. Längtar bara tills jag får lägga mig för kvällen när jag vaknar på morgonen. Ingenting är skoj och orken är noll. Var på vc för en v sedan å blev diagnostiserad som depression å ska på leka behandling snart dom tog massa blodprover innan. Lycka till på förlossningen

Oj, ja det var himla bra att du tog tag i det! Inget roligt att vara låg och nedstämd i sin graviditet. Ofta är det så mycket "lull lull" och fantastiskt kring graviditeten, så man känner sig dålig om man inte känner likadant. Men jag har fått höra att det är väldigt vanligt att vara deprimerad under graviditeten. 

Vad var det för prover menar du?

Du också!! :)

• aleydis

Jag blev deppig och instabil här för några dagar sen, är oxå i v.39.. Tror bara det är alla hormoner... Snart är bebisen här ! Ställ inte så höga krav på dig att du måste vara perfekt :)

• Anonym (Ledsen)
    aleydis skrev 2015-05-27 20:23:22 följande:

Jag blev deppig och instabil här för några dagar sen, är oxå i v.39.. Tror bara det är alla hormoner... Snart är bebisen här ! Ställ inte så höga krav på dig att du måste vara perfekt :)

Vad "skönt" att inte vara ensam! 

Haha ja just nu är jag allt annat än perfekt:)  Men jag bryr mig inte så mycket, klarar vardagen ganska bra i vanliga fall, så jag har lite överseende med mig i de flesta sammanhang. Det är mest känslan av att inte orka som är jobbig., att vara så trött. Att bara gå och vänta. Somna... Ha lite ont... och sen vänta lite till ;)

Vilket BF har du?Har du mått bättre innan i graviditeten?

Svar på tråden Deprimerad i slutet av graviditeten?