• Anonym (Feminist)

    Hur kan man inte vara feminist?

    Jag har alltid undrat detta.

  • Svar på tråden Hur kan man inte vara feminist?
  • Aniiee
    Anonym (man) skrev 2015-05-26 16:40:22 följande:
    Så du menar att biologiska skillnader mellan män och kvinnor är påhitt?
    En pojke föds inte alls med snopp det är bara påhitt, en tjej föds inte alls med snippa det är bara påhitt?

    Jag tror snarare att du inte förstår skillnaden mellan vad man föds till rent biologiskt och vad man anser sig vara rent känslomässigt. Biologi beskriver naturen som den är oavsett vad respektive djur, planta eller mikroorganism anser om sig själv. Föds man med svans, päls och skäller så är man en hund oavsett om hunden själv anser sig vara en fågel.

    Om du anser att genusforskning är riktig forskning så tror du fel, genusforskning är pseudovetenskap som härstammar från feminismen och därmed lika diffus och intetsägande som feminismen.
    Nja, man kan vara en räv också. Eller en varg eller en dingo eller en grävling.... Men det är klart, en fågel är man inte....

    Sen kan ju naturen ställa till det också. Jag är född med snippa, men jag har en manlig hjärna, som ger vissa manliga hormonpåslag (dock inte helt manliga hormonpåslag, de är övervägande kvinnliga med väldigt låg ratio, typ 1:1,2), och som är kopplad som ett mellanting mellan manlig och kvinnlig hjärna med övervägning mot hur mäns hjärnor i allmänhet är kopplade.

    Jag är även så pass androgyn, både till utseende och till sätt, att folk ofta tar mer än ett par dagar på sig att ens våga gissa mitt kön, om jag är på det humöret. 

    Så, ja, visst, jag är kvinna. Mellan benen. Om folk vågar fråga.

    Men jag vet att det inte är vanligt.

    Sen har vi ju de som föds, oftast med snippa, men har XY-kromosomer. Och de som föds med XXY.
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (man)
    Anonym (Feminist) skrev 2015-05-26 16:53:37 följande:
    Hur kan du tro att brottslighet är något medfött?

    Hur kan du tro att kvinnor saknar nödvändig kompetens?

    Självfallet skall inte sådana ha med barn att göra. Du är lite larvig nu.
    Vem har sagt att brottslighet är medfött? Medfött eller inte så begås det trotts allt brott dagligen, du verkar vilja avskaffa fängelsestraff, hur har du tänkt hantera brottsligheten?

    Hur kan du tro att alla kvinnor som kvoteras in har rätt kompetens?

    Larvig eller inte, du skrev trotts allt att män inte ska kunna fråntas vårdnaden om barn så frågan är relevant. 
  • Anonym (man)
    Aniiee skrev 2015-05-26 16:57:12 följande:
    Nja, man kan vara en räv också. Eller en varg eller en dingo eller en grävling.... Men det är klart, en fågel är man inte....

    Sen kan ju naturen ställa till det också. Jag är född med snippa, men jag har en manlig hjärna, som ger vissa manliga hormonpåslag (dock inte helt manliga hormonpåslag, de är övervägande kvinnliga med väldigt låg ratio, typ 1:1,2), och som är kopplad som ett mellanting mellan manlig och kvinnlig hjärna med övervägning mot hur mäns hjärnor i allmänhet är kopplade.

    Jag är även så pass androgyn, både till utseende och till sätt, att folk ofta tar mer än ett par dagar på sig att ens våga gissa mitt kön, om jag är på det humöret. 

    Så, ja, visst, jag är kvinna. Mellan benen. Om folk vågar fråga.

    Men jag vet att det inte är vanligt.

    Sen har vi ju de som föds, oftast med snippa, men har XY-kromosomer. Och de som föds med XXY.
    Ja det finns undantag i naturen, det är därför biologin kom fram till begreppet androgyn. Biologin tar alltså endast hänsyn till hur man föds ur ett biologisk perspektiv, rent fysiskt inte vad man känner för att vara just idag.
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Feminist) skrev 2015-05-26 16:54:30 följande:

    Jo, men du svarade inte på frågan.


    Den synliga radikalfeminismen vill ju uppnå jämlikhet genom att främja sin egen sak (ofta med våld och hat). Detta istället för att söka samförstånd och se till allas lika värde.

    Detta är för mig oförenligt med demokrati.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Aniiee
    Anonym (man) skrev 2015-05-26 17:05:46 följande:
    Ja det finns undantag i naturen, det är därför biologin kom fram till begreppet androgyn. Biologin tar alltså endast hänsyn till hur man föds ur ett biologisk perspektiv, rent fysiskt inte vad man känner för att vara just idag.
    Men naturen/biologin dikterar ju även undantagen. Alla är inte man eller kvinna. Och även känslor är biologiskt betingade. 

    Och, jo, jag "väljer kön" för dagen beroende på vad jag känner/hur jag mår. Oftast blir det "könlös" eller "bådadera" eller "skit samma, vem bryr sig".

    Men det är egentligen OT för tråden....
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (man)
    Aniiee skrev 2015-05-26 17:19:51 följande:
    Men naturen/biologin dikterar ju även undantagen. Alla är inte man eller kvinna. Och även känslor är biologiskt betingade. 

    Och, jo, jag "väljer kön" för dagen beroende på vad jag känner/hur jag mår. Oftast blir det "könlös" eller "bådadera" eller "skit samma, vem bryr sig".

    Men det är egentligen OT för tråden....
    Känslor är biologisk betingade men de definierar inte vad för slags varelse du är, om du föds med en en hjärna som får dig att känna dig som och  tro att du är en fiskmås så är det såklart biologiskt betingat, men det betyder inte att du är en fiskmås för det.

    Du kan välja kön för dagen, med det gäller bara dig och hur du uppfattar dig själv, det gäller inte andra som ser på dig och gör sig en egen uppfattning om vad de ser.
  • Hypnotica
    Aniiee skrev 2015-05-26 17:19:51 följande:
    Men naturen/biologin dikterar ju även undantagen. Alla är inte man eller kvinna. Och även känslor är biologiskt betingade. 

    Och, jo, jag "väljer kön" för dagen beroende på vad jag känner/hur jag mår. Oftast blir det "könlös" eller "bådadera" eller "skit samma, vem bryr sig".

    Men det är egentligen OT för tråden....
    "Icke-binär" är väl ordet man ser oftast - jag räknar mig till det. Sedan att alla andra utgår från att jag är ciskvinna...deras problem.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • mr me
    Anonym (Feminist) skrev 2015-05-26 16:14:33 följande:
    Du delar visst upp världen i svart och vitt.

    Men jag vill inkvoterade kvinnor i bolagsstyrelser, ingen mansskatt, i princip inga fängelsestraff, inget militärt försvar samt att ansvar för barn inte kan undandras ifrån män.

    Nej, det var väl precis det jag visade att jag inte gör.

    Men du vill alltså diskriminera män och "i princip inga fängelsestraff", innebär det att våldtäktsmän, pedofiler och mördare ska gå fria?

    Du är helt klart en feminist och jag tror att du precis lyckades svara på din egen fråga:


     


    "Hur kan man inte vara feminist?"

    Jag är emot ideologisk diskriminering av män i syfte att försöka skapa ett feminazistiskt samhälle. Jag är dessutom emot den våldsomhuldande kultur som feminismen står för när man tar grova våldsförbrytare i försvar och tycker att de inte ska straffas och istället ger sig på skötsamma män (och kvinnor). Jag är nämligen emot tanken på att våldtäktsmän, mördare och pedofiler ska få gå fria ute i samhället. Därför är jag inte feminist.


     
  • mr me
    Anonym (Feminist) skrev 2015-05-26 16:21:57 följande:
    Konservatism handlar om att tro på givna traditioner, däribland könsroller. Eller biologiska skillnader mellan könen, om du så vill. Bemöter du ej detta så tolkar jag det som att det är en korrekt beskrivning av den ideologin som du ju bekänner dig till.
    Som sagt. Du får läsa om gymnasieskolans A-kurs i samhällsvetenskap och se till att få godkänt på den. Jag känner inte att det är min uppgift att allmänbilda Familjelivs medlemmar i grundläggande allmänbildning.
  • Fagerlund

    Feminism är en rörelse endast för kvinnor.


    Det är alltid mäns framgång och kvinnors olycka som är problem för feminismen, aldrig det motsatta. Det finns inget exempel på att feminismen arbetar för att förbättra för män.


    Såldes diskriminerar feminismen halva folket.


     

  • Anonym (för jämställdhet)

    Tortera feministhoran till döds. Det är min lösning på jämställdhetsproblemen.

  • Sarakechi

    För att det vidriga folk idag kallar "feminism" är helt efterblivet.

    Tappade sliddjur som gapar om att alla killar är hemska o jada jada, blir skitsné när det spottas på karlar jag älskar, män har gjort så jävla mycket mer för mig i mitt liv än vad brudjävlar gjort, dessutom behöver jag ingen infantil sekt med djupt indoktrinerade arma stackare som ska predika, mitt förhållande är jämställt och bra.

    Dessutom blir jag skitförbannad på alla jävla feminazis som har hela jävla offerkoftan på sig, jag känner mig inte "förryckt" ej heller lider jag av något "patriarkat", jävla lipsillar som tror de snackar för alla kvinnor.

    Hade feminister haft något innanför pannbenet hade det ju varit en annan femma.

  • Anonym (Jodåsåatte)

    För att de flesta av dagens feminister inte vill ha jämställdhet, de tycker att kvinnan ska stå över mannen och att män är något negativt. Allt ska ske på kvinnans villkor och de verkar helt rabiata. Om det inte är detta ni feminister vill så bör ni ändra approach och hur ni uttrycker er för det är det intrycket man får..

  • Efraim Barkbit

    www.familjeliv.se/forum/thread/75314817-han-ar-arg-over-att-han-inte-fick-sexquote=75355012][quote-nick]Sarakechi skrev 2015-05-27 11:30:13 följande:[/quote-nick]För att det vidriga folk idag kallar "feminism" är helt efterblivet.

    Tappade sliddjur som gapar om att alla killar är hemska o jada jada, blir skitsné när det spottas på karlar jag älskar, män har gjort så jävla mycket mer för mig i mitt liv än vad brudjävlar gjort, dessutom behöver jag ingen infantil sekt med djupt indoktrinerade arma stackare som ska predika, mitt förhållande är jämställt och bra.

    Dessutom blir jag skitförbannad på alla jävla feminazis som har hela jävla offerkoftan på sig, jag känner mig inte "förryckt" ej heller lider jag av något "patriarkat", jävla lipsillar som tror de snackar för alla kvinnor.

    Hade feminister haft något innanför pannbenet hade det ju varit en annan femma.[/quote]

    Du menar som här

    www.familjeliv.se/forum/thread/75314817-han-ar-arg-over-att-han-inte-fick-sex


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Hur kan man inte vara feminist?