• IMK85

Vegetarisk bakpotatis - röra HJÄLP!

Hej!

Mina tjejkompisar kommer över imorgon kväll o då ska jag bjuda på bakpotatis.
    En av dem är vegitarian så jag vill ha tips på nåt gott vegitariskt man kan ha i potatisen.

Ska jag bara göra röra eller kan jag bjuda på nåt mer smaskigt till?

Vad skulle du göra??

• Svar på tråden Vegetarisk bakpotatis - röra HJÄLP!
  • thereze

hej hopp
    min sambo brukar göra en smaskig röra när vi äter bak potatis.
    den innehåller-
    cremefrech
    hackad rödlök
    majs
    sweetchilli
    salt + peppar
    knaper stekt bacon (som du får hoppa över då)

den är såååå god jag lovar

• elims

Om hon äter fisk och mjölkprodukter kan du ju göra en med tex tonfisk, gräddfil och curry eller en med keso, gräddfil, hackad rödlök, dill och forellrom.

helt vegetarisk kan du ju kanske göra med vegetarisk färs, lök, krossade tomater och kryddor

• Chaia

Kanske en röra med avokado, kidneybönor, finhackad rödlök, tärnade tomater, chili, citron, salt och peppar?

• siamesen

Coleslaw är dundergott till bakad potät

• IMK85

Tack Mmm....

Ja hon äter inget kött: inte fisk eller skaldjur.
    Fler tips önskas.

*puffar*

• Alicat

typ guacamole är jättegott till bakad potatis. (mosa avocado, pressa över lime, blanda med finhackad rödlök och creme fraiche, smaka av med salt o peppar)

Eller en röra på creme fraiche, röd vegansk kaviar (finns i vanliga affärer brukar heta något typ cavi-art), klippt dill, nån sked majonäs, citron.. supergott!

• Marlean

Löksallad är annars gott och smakar SUPER *varför inte annars ta gurkmajo?*
    Majo
    Lök i tuggiga bitar *centimeterstora, som till pytt i panna typ*
    Pepparmix
    Salladskrydda

Lätt att göra och jättegott!

• Katja77

Fetaostkräm! Det har jag altid till bakad potatis och det är grymt gott! Smula sönder feta och blanda med creme fraisch. Servera med en god sallad gärna salladsmix med alla möjliga sorters blad och lite rödlök.

Svar på tråden Vegetarisk bakpotatis - röra HJÄLP!