• Anonym (25 årigt barn)

Jag är 25 år och är ett barn.

När jag var barn fick jag ite tillräckligt med stimulering i de frågor som barn brukar ställa. Ni vet, såna där frågor som egentöigen är självklara. Som exempel kan nämnas: varför kan inte hundar prata? Bajsar bebisen i magen? Om en kvinna är tjock, blir bebisen tjock? Osv osv....

Nu när jag är en 25 årig ung man så har jag fått ett bakslag. Jag känner behovet av att stimulera den delen av mig som jag förlorade när jag var barn. Jag vill fråga såna "barnsliga" frågor och få svar på dem - trots att jag egentligen vet svaret. Men när jag ställer frågorna så stänger min hjärna av så att jag inbillar mig själv att inte veta svaret på min fråga. Jag kan exempelvis fråga "varför kan man inte få ha en stor vithajar till husdjur?" Eller "vad skulle hönda om en komet träffade en rymdraket?" "Vem skulle få reda på att kometen träffat rymdraketen?"

Jag har varit hos psykolog och hon har konstaterat att jag saknar stimulans från barndomen.

Men hur ska jag hantera detta i min vardag? Mina vänner har tröttnat på mig eller de tycker att jag är märklig som ställer konstiga och barnsliga frågor. Jag kan ite kontrollera det. Jag bara måste få ut allt och ställa mina dumma frågor. Och få uttrycka mina vilda fantasier som jag så ofta har.

Vad aka jag göra :(? Det är jobbigt när samhället stöter ut mig för detta!

• Svar på tråden Jag är 25 år och är ett barn.
  • Geipherz

Är det bara IRL behovet finns att ställa dessa frågor eller skulle det funka på forum som dessa också?

• Anonym (25 årigt barn)
    Geipherz skrev 2015-05-26 12:51:46 följande:

Är det bara IRL behovet finns att ställa dessa frågor eller skulle det funka på forum som dessa också?

IRL och på forum. Jag har skrivit mina vilda fantasier här med. Jag är faktiskt en ganska känd skribent här på FL avseende ett särskilt fantiserat ämne som jag brukar skriva om 1 gång var/varannan månad. Men vill inte avslöja om vad.
  • Anonym (Eliza)

Hej. Om du använder Google ist för att fråga folk så får du många svar i tysthet och behöver inte känna dig dum. Det låter som om du speedar lite i tankarna, alltså att dom far hit och dit och ibland inte har nån röd tråd? Kan det kännas så tror du?

• Geipherz
    Anonym (Eliza) skrev 2015-05-26 12:56:10 följande:

Hej. Om du använder Google ist för att fråga folk så får du många svar i tysthet och behöver inte känna dig dum. Det låter som om du speedar lite i tankarna, alltså att dom far hit och dit och ibland inte har nån röd tråd? Kan det kännas så tror du?

Verkade iofs som TS hade behov att ställa frågorna, inte få svar på dem. Så jag tolkar det i alla fall?
  • Anonym (25 årigt barn)
    Anonym (Eliza) skrev 2015-05-26 12:56:10 följande:

Jag förväntar mig aldrig korrekta svar enbart. Jag stimuleras av reaktionerna, spekulationerna, och svaret också givetvis. Allt i ett paket-om du förstår. Att man kan ställa följdfrågor osv.
  • Anonym (Eliza)
    Geipherz skrev 2015-05-26 12:57:33 följande:

Verkade iofs som TS hade behov att ställa frågorna, inte få svar på dem. Så jag tolkar det i alla fall?

Ja, det har du nog rätt i, men det verkar vara mycket tankeverksamhet som ligger bakom. Det tar mycket energi från en människa.. Försöker bara spåna i lösningar..
  • sextiotalist

gör det som en kul grej, t.ex på jobbet: På fredagsfikat ska veckans knäppaste fråga ställas och den som lämnar det knäppaste svaret får stå för fikabrödet fredagen därpå.

• taquine

Tycker gott du kan fråga dina infantila frågor här på FL , det är ju ganska harmlöst enligt mig. Sen att många skribenter här knappast är MENSA kandidater är ju ett stort plus

Goodness me
  • Anonym (Eliza)

Har du någon blogg? Tänkte annars att du kunde starta en och säga som det är att du vill ställa frågor och typ debattera. Det finns säkert många som känner igen sig och blir glada för att det finns nånstans att ta vägen med sina frågor. FL är kanske inte är optimalt.

• kenneth768768
    Anonym (25 årigt barn) skrev 2015-05-26 13:03:14 följande:
    Jag förväntar mig aldrig korrekta svar enbart. Jag stimuleras av reaktionerna, spekulationerna, och svaret också givetvis. Allt i ett paket-om du förstår. Att man kan ställa följdfrågor osv.
    Hej!
    Testa denna: http://www.cleverbot.com/

där kan man ställa frågor och få inressanta svar av en dator.

Mitt test:

"Why is space black?"

Datorns svar:

"How can we know for sure that the space is black?"

Bra va? Där har du ngt att leka med.
  • Anonym (varför?)
    sextiotalist skrev 2015-05-26 13:05:48 följande:
    gör det som en kul grej, t.ex på jobbet: På fredagsfikat ska veckans knäppaste fråga ställas och den som lämnar det knäppaste svaret får stå för fikabrödet fredagen därpå.
    Det kan nog hända att jag "lider" av samma sak som TS. Mina jobbarkompisar uppfattar mig som komisk när jag ställer mina frågor.

Några exempel:
    - Kan fiskar kissa?
    - När man är fiskevakt vid en sjö: Hur vaktar man fiskarna? Blir man arg när någon får en fisk, eller har man vaktat fiskarna dåligt?

• Anonym (25 årigt barn)
    Anonym (varför?) skrev 2015-05-26 13:19:09 följande:

Det kan nog hända att jag "lider" av samma sak som TS. Mina jobbarkompisar uppfattar mig som komisk när jag ställer mina frågor.

Några exempel:

- Kan fiskar kissa?

- När man är fiskevakt vid en sjö: Hur vaktar man fiskarna? Blir man arg när någon får en fisk, eller har man vaktat fiskarna dåligt?

HAAHAHAHAHHAHA jag tycker dina frågar var jätteroliga!!!! Skrattade som tusan nu. Jag brukar också ställa liknande frågor
  • Anonym (varför?)
    Anonym (25 årigt barn) skrev 2015-05-26 13:51:31 följande:
    HAAHAHAHAHHAHA jag tycker dina frågar var jätteroliga!!!! Skrattade som tusan nu. Jag brukar också ställa liknande frågor smile2.gif
    Kul att göra någon glad Solig

Viktigt att få veta sådana saker, eller hur? Hur var det nu dom sa på Järnkontoret, - Om man inget frågar, får man ingenting veta.
  • Anonym (Ohno)
    Anonym (25 årigt barn) skrev 2015-05-26 12:54:56 följande:

IRL och på forum. Jag har skrivit mina vilda fantasier här med. Jag är faktiskt en ganska känd skribent här på FL avseende ett särskilt fantiserat ämne som jag brukar skriva om 1 gång var/varannan månad. Men vill inte avslöja om vad.

Är det du som skriver alla trådar med dejter som ramlar eller får saker i huvudet?!
  • Anonym (Psykolog?)

Började du känna så här efter att psykologen "diagnostiserat" dig eller gick du till psykologen för att du hade detta och andra problem? Vad har du i så fall fått för hjälp?

Svar på tråden Jag är 25 år och är ett barn.