Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Stämmer "pojkmage/flickmage"?

Det jag har hört är att en "pojkmage" är smalare och står ut mera och inte syns bakifrån, medan en "flickmage" är bredare och plattare.. Jag är jättenyfiken på huruvida detta stämde för er eller inte!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer "pojkmage/flickmage"?
  • Mooomin
    viseversa skrev 2015-05-27 15:41:45 följande:

Haha nej hur skulle det stämma? HUR skulle man kunna se på magens form vad barnet i den har mellan benen? Det är bara skitsnack inget annat.

Vissa menar på att pojkar o flickor skulle ligga olika i magen. Det är ju det jag frågar här!? Hur folk upplevt.. :)
  • Mooomin

Det framgår inte om du fick en pojke..?!

Katta1 skrev 2015-05-27 16:12:55 följande:

Jag hade pojkmage med klassiskt sträck längst med magen som man tydligen kan få när man väntar en pojke.

• Mooomin
    viseversa skrev 2015-05-27 18:56:09 följande:
    Nej hurdå ligga olika? Nej dom ligger inte olika.
    Jag sa att vissa menar det.
  • Mooomin
    Ragnar skrev 2015-05-27 20:12:36 följande:

Jag hade en så kallad "pojkmage" båda graviditeterna och jag har en pojke och en flicka. Alla i min omgivning var så säkra på att även andra barnet var en pojke att de nästan inte trodde på mig att vi fått en flicka.Så för mig stämde det till 50%. Enligt min barnmorska har formen på magen mer med kroppsbyggnad och formen på de innre organen (livmodern) att göra.

Men om det har med kroppsbyggnad att göra så borde man ju få liknande mage varje gång? :)
  • Mooomin
    Ragnar skrev 2015-05-27 22:07:48 följande:

Jag hade exakt likadan mage båda gångerna. Hade även samma kroppsbyggnad, dvs. vägde lika mycket när jag blev gravid och gick upp lika många kg under båda graviditerterna. Antar att det också kan ha betydelse.

Min syster hade även hon en typisk pojkmage och fick en flicka.

Jo, men alla har ju inte det, det var så jag menade.. :)
Svar på tråden Stämmer "pojkmage/flickmage"?