• Anonym (FR)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-27 22:07:20 följande:

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

Du sitter i en jobbig sits, men du måste titta utanför din egna bubbla.

Du mår inte bra i din och mannens relation, ni har det inte bra tillsammans. Du väljer att såra honom på ett sådant sätt att du inte bara är kär i någon annan utan även har sex med denne. Sedan använder du barnen som anledning att inte göra slut på ert förhållande. Det om något är inte snällt för barnen. Hur vill du att barnen ska se på ett kärleksförhållande? Ett måste utan kärlek eller passion med kärlek?

Du har tre val nu:
    Du vill fortsätta relationen med din man. Du berättar för honom och hoppas på att han vill ha kvar dig. Här måste du ha ångrat dig, gör du verkligen det?
    Du vill inte fortsätta relationen med din man. Du berättar ingenting om relationen med arbetskollegan och separerar. Sedan har du en låg profil i ett år innan du kan gå vidare med arbetskollegan. Annars blir det misstänksamt.
    Du vill inte fortsätta relationen med din man. Du berättar för honom om allt och hoppas att ni kan bygga upp ett vänskapsförhållande i framtiden för barnens skull.

I vilket fall som har du sårat din man, tyvärr. Det går inte att komma ifrån och du måste göra det bästa av situationen för alla inblandade.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man