Inlägg från: Anonym (Har varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har varit där)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag har varit i din situation TS och mitt råd till dig är att du funderar över vad konsekvensen blir om du gör slut med din man och om det INTE funkar med din nya?

Är det fortfarande värt att avsluta äktenskapet om det innebär att du får leva ensam?

Jag valde att avsluta och idag ångrar jag mig pga barnen.

Nya förhållandet höll inte och nu får jag inte vara med barnen så mycket jag önskar.

Med facit i hand hade det varit tusen gånger bättre om jag hade väntat tills barnen var vuxna.

Kärlek blev jag ju utan ändå...

• Anonym (Har varit där)

OCH... det viktigast av allt! Barnen har farit oerhört illa av skilsmässan, de hade måt så mycket bättre om vi fortsatt bo ihop!

• Anonym (Har varit där)

[quote=75360219][quote-nick]Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 17:43:37 följande:[/quote-nick]

Men... om man inte har några känslor för sin man så stannar man väl inte kvar? För känslor kan ju inte finnas om man är öppen för en relation med en annan? Då har man ju maken/sambon som en bakdörr. Så jävla oärligt.

[/

Jo, har man barn så gör man det! De vuxna ska alltid komma i andra hand.

• Anonym (Har varit där)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:16:33 följande:

Men tror du att barnen mår fint om de ser att mamma och pappa inte mår bra tillsammans? Jag förstår faktiskt inte. Är det så att man är trevliga, hövliga, sover tillsammans, gör saker tillsammans osv, om den ena parten varit otrogen? Du kan ju omöjligt haft kvar några känslor för barnens pappa om du hittat en annan kärlek. Jag hade inte klarat det. Så mycket vet jag.

Att man inte har känslor kvar innebär inte att man inte kan vara trevliga mot varandra.

Vi hade kunnat leva som vänner, det hade varit mycket bättre.
  • Anonym (Har varit där)

[quote=75360357][quote-nick]Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:27:32 följande:[/quote-nick]

Hade din man velat leva som kompisar? Utan sex? Utan kärlek? Och OM du velat ha sex med honom - hade han fixat det med tanke på att du varit ihop med en annan man under er relation? Att vara den som är bra att ha därför att barnen går först?

[/Det

Det var ju inte direkt så att vi hade en massa sex innan...

Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man