Hjälp, jag är kär i en annan man
Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 13:42:20 följande:
Fast det ts frågade efter var "Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?" Hon har inte frågat efter att någon ska klappa henne på huvudet. Men det ni skriver är ju inga svar på frågorna. Eller?Anonym (lm) skrev 2015-05-28 13:25:49 följande:
Men håll tyst själv! Om man gjort något så vidrigt som att svika sina 3 barn och make på det sätt TS gjort så har man förtjänat att få skit kastat på sig. Vad finns att diskutera, antingen berättar hon eller så gör hon det inte. Satsar mina pengar på det senare, ynkliga människor brukar fungera så...
Men jag har väl inte bett någon att hålla tyst? Alltid någon som ska hamna på den nivån i diskussioner.
Om du inte ens ser vad man kan diskutera skulle jag föreslå att du inte ger dig in i diskussionen heller.
TS, förmodligen behövde du någon form av "uppvaknande". Hade ert förhållande varit bra hade du säkerligen inte blivit kär i någon annan. Ibland (ganska ofta) behöver man något som ruskar om en för att själv kunna granska sin situation. Sätt dig ner i ensamhet och fundera över hur det var när ni var nykära, vad som gått snett, om det finns något att göra osv osv. Bry dig inte om dina känslor för den nya i det läget för de kan vara övergående. Säkert har du varit utsvulten på kärlek, sex o omtanke under lång tid, kanske längre tid än du förstått själv.
Kom fram till om det finns något hos din man som gör att du vill fortsätta ihop och om du vill jobba på det. Eller om du vill avsluta förhållandet. Men håll dig saklig utan att tänka på den nya! Ta sedan ett beslut och handla vidare efter vad du kommit fram till. Det är aldrig lätt att separera men finns det inget att bygga vidare på kommer du att bli en lyckligare person efter en separation. Tvärtom så kommer ert förhållande att bli starkare om ni reder ut vad som gått snett.