Mina barn vet ju vad som hänt och det beror ju på att exet tog hem dem till älskarinnan. De är ju inte dummare än att de förstår eftersom de inte är pyttesmå. Vetskapen om det har gjort ena barnet så argt och ledset att det inte vill vara hos pappa alls och knappt vill prata med honom. Det är svårt att veta vad som är rätt och fel men mitt barn mår extremt dåligt av allt. Om den nya ska introducera mitt i skilsmässan eller t o m innan är det ju svårt att ljuga om barnen är lite äldre. Just lögnerna är det mitt barn mår dåligt över, det går inte att lita på pappa. Jag har själv aldrig hängt ut mitt ex inför barnen. Vet hur dåligt jag själv mådde av hur mina föräldrar hanterade sin skilsmässa som också handlade om otrohet. Om den nya inte introduceras på en gång eller det handlar om en avslutad otrohet vet jag inte om det är en poäng att dra in barnen i det. I mitt fall tog jag ju aldrig själv ett beslut om vad som var rätt och fel, det fixade exet själv och konsekvenserna för hans och barnens relation är enorma. Jag försöker hålla barnen utanför så mycket det bara går. Det är mycket nog för dem ändå och jag vill inte att de ska känna att de väljer att vara med mig för att det är synd om mig för att pappa är dum.