• Dkcre

Hjälp, jag är kär i en annan man

Vidrigt helt enkelt. Usch. Ingen respekt någonstans.

• Dkcre

[quote=75366163][quote-nick]Ciciri skrev 2015-05-30 08:46:09 följand[quote-nick]MEDAN DET PÅGÅR ja, men sedan går det ju över. Vardagen fortsätter ju med barn och deras aktiviteter, hushållsarbete... Jag tror man kommer inpermanela gängor ganska snart, i alla fall om det "bara" är gentemot mannen man har dåligt samvete - och inte emot en oförlåtande, förfärlig gud som kan straffa en i livet efter detta eller liknande. Då blir det ju grubblerier och ångest på en annan nivå.[/quote]

Mitt ex, flickvän, var otrogen mot mig ett par gånger utan att säga någonting. Jag var själv för "snäll" , "korkad", "feg" eller vad man nu vill kalla det för att säga något om det. Men jag visste hela tiden, och det blev permanenta beteendeförändringar hos henne i varje fall. Och jag mådde aldrig bra i förhållandet efter det. Att man halkar in i slentrian igen och glömmer det som varit tror jag inte riktigt på. Fast det är ju väldigt individuellt och relativt i och för sig.

• Dkcre
    Ciciri skrev 2015-05-30 08:46:09 följande:

MEDAN DET PÅGÅR ja, men sedan går det ju över. Vardagen fortsätter ju med barn och deras aktiviteter, hushållsarbete... Jag tror man kommer in i gamla gängor ganska snart, i alla fall om det "bara" är gentemot mannen man har dåligt samvete - och inte emot en oförlåtande, förfärlig gud som kan straffa en i livet efter detta eller liknande. Då blir det ju grubblerier och ångest på en annan nivå.

. Ovanstående
  • Dkcre

Hur egoistiskt får man vara som ligger med och inleder en relation med en annan man men har inte gjort slut med nuvarande först? Vidrigt, lågt och otroligt fegt. Säger en hel del om dig som person. Hoppas din nya tröttnar på dig och att din man lämnar dig så att du får stå ensam kvar utan någon.

• Dkcre
    Anonym (Otrogen) skrev förtjänar06-03 10:58:10 följande:

En uppdatering om läget. Jag har berättat för maken om mitt snedsteg. Hans reaktion var att bli förkrossad, men han vill verkligen kämpa för oss.

Jag vet inte vad jag vill, för barnens skull borde jag vilja kämpa. Men jag behöver tid att ta reda på vad jag vill, just nu vet jag varken ut eller in. Inget är givet på något sätt. Jag kan inte ärligt säga till maken att jag vill kämpa för oss.

Lämna stackarn någon gång så han slipper lida, han förtjänar någon bättre.
  • Dkcre
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-10 12:07:49 följande:

Jag känner mig så falsk. Maken vill verkligen kämpa för att vi ska hitta tillbaka till varandra. Jag vill inte det, men känns som jag måste då vi har barnen. Jag kan inte sluta tänka på den här andra killen och jag har inte träffat honom på en vecka. Jag längtar så himla mycket efter honom!!!

Vad maken sa? Han blev givetvis jätteledsen men att han hade misstänkt att det var så. Oavsett vad så älskar han mig och vill verkligen att vi ska kämpa. Mitt i alltihop är vi ändå sams. Vi bråkar inte, allt känns typ som vanligt, med den skillnaden att jag har mitt hjärta hos en annan man.

Du är falsk om du inte lämnar honom.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man