Hjälp, jag är kär i en annan man
testar
testar
Nej TS du ska inte berätta någonting för din man. Det är ett väldigt dåligt råd. Finns ingen mening med att förstöra ditt äktenskap och dina barns trygghet, om det skulle vara så att han inte kan förlåta.
Och OM du bestämmer dig för att gå, så tycker jag inte heller att du ska berätta varför. Du kan säga att du har hittat dig själv, att du behöver egen tid eller liknande. Och så sköter du förhållandet med kollegan diskret tills allt har lugnat sig. Annars riskerar du uppslitande vårdnadstvister som skadar barnen och er alla, i värsta fall en familjetragedi om din man är dramatiskt lagd.
Man får inte vara dum om man ska klara sig här i världen!
Vad är det för fel på folk , de vågar inte göra slut , har ni bara fasta inkomster är det väl inte så svårt att ordna ???
jag tror att du är lite kär i kärleken ts, "den här gången är det besvarat" fundera på det
"ska jag förstöra 10 år för en man jag inte vet nåt om " skriver du på ett ungefär ( minns inte ) du måste alltså ha en nödutgång -en säkerhet. fundera på det oxå
-du hade alltså lämnat din man för den förste du var kär i om det varit besvarat ?
-hur kan du förstöra 10 år ? de har ju redan passerat. om man är kär är man då kan man inte väga för och emot osv. det bara är
du är nog olycklig med din man alt så har du en gene problematik som inte har med ditt äktenskap och din man att göra
mitt förslag är att du funderar på hur du är och vilka mönster du tycks ha. och söker hjälp för de, med eller utan din nuvarande man