• lilleman2000

Hjälp, jag är kär i en annan man

Skäms TS. Du betrer dig som en fnittrig, kåt 15 årig tjej. Du ska föreställa att vara en vuxen ansvarstagande fru och mamma. Är det en sån här bild du vill förmedla av kvinnor till dina barn? Att de är våp som sviker sin familj genast någon man ger dom lite uppmärksamhet.

Jag är själv make och far, kan inte heller förneka att jag kan attraheras enormt av kvinnor som inte är min fru, men där stannar det. Även då jag blivit direkt uppvaktad och stött på, skulle det aldrig falla mig in att svika min fru och mina barn på det sättet. Även om det i fantasin någon gång frestat mig så skulle jag aldrig klara av att möta besvikelsen i deras ögon över vad jag isåfall skulle gjort vår familj. Man behöver inte leva ut alla lustar man upplever, likt en hormonstinn tonåring. 

Du är gift, alltså har du lovat trohet i nöd och lust. Är det bara ord för dig utan innebörd? Alla äktenskap har sina toppar och dalar, det hör till. Däremot hör det inte till att sära på benen genast förhållandet inte är 100% på topp.

Du har av ren egoism satt din egen sexuella njutning före din man och dina barn. 

• lilleman2000
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-03 22:23:14 följande:
    Varför är det viktigt att poängtera vem som begått ett misstag? Varför ska nödvändigtvis någon skuldbeläggas? Om det är något mindre laddat typ pappa är trött på att mamma lägger så mycket tid på hästen, är det viktigt att barnen vet det? Eller mamma är trött på pappa för att han tittar så mycket på hockey? Jag tror att det alltid är en rad saker som leder fram till skilsmässa, otrohet eller inte. Det räcker gott att säga att mamma och pappa älskar inte varandra längre.
    Ett misstag? Ett misstag är när du av oaktsamhet spiller ut mjölkpaketet. Eller råkar stöta till någon.

Om du läser trådstarten så verkar det inte vara frågan om något misstag, att sära på benen och låta sig knullas är en högst medveten handling och absolut inget misstag. 

Har en part varit otrogen så har den tagit en medveten risk att det kommer fram till familjen och där ingår barnen. Att jämföra det med hästar och hockey är så barnsligt att jag inte ids kommentera det mer än såhär.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man