Hjälp, jag är kär i en annan man
Hej! Jag kan säga att jag är killen du funderar att lämna din man för. För 1,5 år sedan träffade jag en helt underbar kvinna med hus/tre barn/företag och äkta man. Själv är jag 9 år yngre och inga barn. Vi arbetade ihop och efter lite små flörtar ifrån min sida så vart hon helt fast. Efter ett par månader vart jag så kär att jag inte kunde fortsätta träffa henne i smyg eftersom jag ville ha hela henne och nöjde mig inte med stunderna ifrån jobbet och den lilla tiden vi hade att ses på i hemlighet. Efter en kväll ihop med hennes man.. Och han ville få till det så brast det för henne och hon sa att hon inte kunde.. Hon erkände att hon träffat en kille på jobbet som hon blivit kär i. 12 års äktenskap skulle snart vara ett minne blott. Kvinnan och jag har både varit ihop öppet och hemligt efter detta. Och i skrivande stund så har vi bråkat så mycket om hennes ex att det har knäckt oss båda då jag anser att hon alltid har tagit exets parti, varken sina barns, mitt eller hennes egna. Hennes skuldkänslor och misslyckande som fru gentemot sin exmake har gjort att både hon och jag har fått börja med antidepp och träffa psykolog. Och ett av barnen har mått så dåligt över sin mammas beteende att hon fått tid hos bup. Alla har välkomnat mig som en del i den "nya" familjen. Barnen har fäst sig så mycket vid mig och jag vid dem. Den enda som inte klarar av det är alltså kvinnan pga skam/skuld gentemot sitt ex. Som även han träffat ny kvinna. Så bara för att hon har gått vidare ifrån sitt ex så betyder det inte att hon släppt sitt ex. Nu måste hon vara själv säger hon. Jag har väntat i 1,5 år på att bli "hennes" men nu får jag alltså vänta ytterligare. Och det har varit ett helvete många gånger men då jag väntar så anser jag att hon är värd att vänta på. Många far illa av detta. Glöm inte bort att du kommer förlora hela hans sida av släkten den närmaste tiden då dom väljer hans parti. Och för att du ska kunna ta in din nya kärleks släkt så måste du först sörja den gamla. Det går inte att sörja ett äktenskap samtidigt som du ska älska ditt nya liv. Lämna ifall du vet att du klarar smärtan. Ta hjälp ifrån psykolog innan du kollapsar. Inte efteråt. Lycka till!