• Anonym (anon)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Millicent skrev 2015-06-03 21:35:37 följande:

Det är inte farligt att ge upp ett förhållande som inte funkar och som inte gör en lycklig. Skilsmässa kan absolut vara det bästa. 

Håller helt med. 

TS, varför försöka lappa ihop något om du inte längre har känslor för din make? Jag tror inte att några barn i världen mår bra av att växa upp i ett förhållande där mamma och pappa håller ihop, kanske genom framtvingade känslor som egentligen är borta eller av skuld, endast för barnens skull. Din skyldighet mot dina barn är inte att stanna kvar olycklig i ett förhållande där känslorna är borta från din sida, din skyldighet mot dina barn är att låta dem växa upp i en familj där trygghet och ärlighet och kärlek råder, även  om det inte är i en "kärnfamilj". 
  • Anonym (anon)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-14 21:06:23 följande:
    Jag hade känslor för honom i 1,5 år. Träffades gjorde vi genom jobbet, så detta inte så att jag gick på dejt med honom i 1,5 år. Vi löpte aldrig linan ut, som jag skrev tidigare. Men jag känner faktiskt inte att jag behöver försvara mig inför mig, jag skrev för att hjälpa TS. Om jag skämdes? Jo, det gjorde jag i början. Men jag hade känslor för den andra mannen som jag ville undersöka vad de bestod i. Vi pratade öppet om det som hänt, men som sagt, med tiden förstod jag att det faktiskt var en brist i förhållandet till min  man som gjorde att jag sökte mig till honom. I dag är jag tacksam att jag träffade den andra mannen. Annars hade jag nog aldrig fattat vad det var jag saknade hos min man.

Men vet ni, jag blir så nyfiken på vilka ni är. När ni skriver "kåt hynda" till mig (vilket ordval förresten 2015, känns mer som 1815?!) utan att veta någonting om mig, förstår ni att ni ingår i det stora samhällsproblem som kallas näthat? Ni har kanske egna barn, sitter kanske på föräldramöten och diskuterar hur ni ska kunna skydda era barn mot nätmobbing? Jag tycker fakiskt att det är du, och sådana som du, som bör skämmas.
    Detta måste ju vara världens bästa svar tycker jag! You go, fasiken så bra skrivet. 
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man