-
Men ni som har tappat känslorna för er partner, är det alltid oåterkalleligt? Kan inte känslorna komma tillbaka? Det kräver förstås att man vill rädda förhållandet, men kan ändå vara att skäl till att inte rusa iväg till skilsmässa bara för att man blir tänd på någon annan.Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 17:43:37 följande:Men... om man inte har några känslor för sin man så stannar man väl inte kvar? För känslor kan ju inte finnas om man är öppen för en relation med en annan? Då har man ju maken/sambon som en bakdörr. Så jävla oärligt.
-
Håller med ,man ska vara försiktig med att erkänna en tillfällig otrohet. Det kan göra mer skada än nytta. Men TS tycks vara besluten att lämna förhållandet med maken, då är det givetvis rätt att berätta, ju förr desto bättre.Anonym (Sara) skrev 2015-05-30 17:56:26 följande:Jag förstår ditt resonemang. Den här diskussionen utgår ju ifrån att jag tyckte att det inte är lämpligt att påverka någon att fatta rätt beslut. Därför att det inte finns något rätt eller fel. Ingen här utom möjligen ts vet ju hur hennes man ställer sig i frågan. Därför kan man inte påverka ts att fatta rätt beslut eftersom vi inte vet vad mannen tycker.
-
Därför att här finns en massa kvinnor som misslyckats med sina förhållanden och nu intalar sig att skilsmässan var det bästa som hänt. Och nu vill de att du ska bli en i gänget istf att göra det de inte klarade, att lappa ihop förhållandet.Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-11 09:05:07 följande:
Varför är det så viktigt för er att jag lämnar min man? Även om jag inte vill stanna känner jag att jag kanske borde försöka för våra barns skull. Ett tag iallafall. Återigen vill jag påminna om att jag inte söker efter några sympatier, det är inte ett dugg synd om mig. Jag använder tråden mest för att skriva av mig om tankar som kommer upp. Angående hur mycket maken vet, Jag har berättat allt.
Så jag tycker att du tänker sunt, gör inget förhastat utan prova om du kan fortsätta med din man! -
Ja det tycker jag! Eftersom mannen är medveten om situationen kan han också ha en vilja utifrån hur läget är. Varför vill du fatta beslut åt honom och vara tvärsäker på vad som är bäst "för alla"? Det hade varit skillnad om han varit ovetande. Nu är han beredd att satsa trots otroheten och trots TS´ svala känslor. Och uppenbarligen är hon osäker trots förälskelsen, därför är det rätt att avvakta och se tiden an.Anonym (Chocken) skrev 2015-06-12 00:04:35 följande:
Tecum, tycker du verkligen det är rätt mot ts man att stanna kvar även om hon inte har känslor för honom? Jag tycker det är fördjävligt att först gå och bli jättekär i en annan och knulla honom och ändå stanna kvar med sin man bara för att man är rädd att bli ensammen ifall det inte skulle fungera med den nya.
Jag har än så länge inte gått igenom någon skilsmässa och lever med samma man som jag gjort i mer än halva mitt liv, däremot så går jag nu och funderar på skilsmässa då jag inte längre vet om jag älskar min man. Jag måste komma fram till vad jag känner för min man och om jag älskar honom så måste jag komma fram till om det finns en chans att vi kan laga vårt förhållande men även om vad som är bäst för barnen. Min man knullade aldrig med henne men han gjorde mer än tillräckligt för att såra mig. Jag hade mycket lättare kunna förlåta ett snedsteg, att tex i fyllan knulla med en annan tjej som inte betyder något och att han ångrade sig.
Nej jag tycker verkligen ts ska lämna för allas skull och om inte annat verkligen förklara allt för sin man och vara tydlig med att hon inte har några känslor kvar för honom. Det kan få honom att öppna ögonen och tänka efter själv om han verkligen vill ge det en chans.
Inget är ristat i sten. känslor kan förändras och återkomma. Flera har skrivit att de fått en nytändning i förhållandet, inget säger att det är omöjligt i detta fall.