Hjälp, jag är kär i en annan man
Jag tycker du ska vara ihop hos din nya kille samtidigt som du också är kvar med din man och dina barn.
Din man verkar ju vara beredd att jobba för relationen och då får han ta att du också älskar (och är med) en annan.
Jag har själv varit i liknande situationer och att lägga in en massa bitterhet och stolthet och värderingar gör det bara krångligare.
Ditt hjärta säger du vill vara kvar hos barnen, hos familjen din. Och med deras pappa.
Ditt hjärta säger också du vill vara hos den kille du är kär i.
Vad är det som förhindrar att du har båda dessa två?
Nu har du börjat säga sanningen till din man och till din kille. Det tycker jag är jättebra, ett sunt steg. Tycker du verkar sköta situationen ganska bra faktiskt TS! Jag dömer dig inte det minsta.
Säg såhär till din man: "OK, jag kan vara kvar hos dig men jag älskar också den här killen och jag kommer vilja besöka honom då och då, och sova hos honom då och då. Så är det."
Sen kanske din man lämnar dig om han är har överdrivna krav på att du ska vara monogam, eller så är han kvar hos dig.
Kände en tjej som sade såhär till sina killar (hon hade flera) "OK, ni måste vara trogna mot mig, men jag älskar er alla tre. Ni ska vara ihop med mig och enbart mig, och stå ut med att det finns fler av er. Det är upp till er att vara kvar i den här relationen såklart. Men nu vet ni vad som gäller för att vara ihop med mig".
Själv har jag inte varit lika hård som hon, jag har varit mer jämlik. Min partner har varit med andra och jag har också det. Och vi trivs ändå bra ihop efter så många år. Otrohet behöver inte vara katastrof, det kan räcka med att det är en småjobbig grej.
Alltså: kära trådstartare, ärlighet är skrämmande men det är också det enklaste på sikt.
Och jag tycker du gjort ett ok jobb hittills. Fortsätt vara ärlig. Det är läskigt, men ta ett steg i taget.
Lyssna inte på alla som vill ta ut sina otrohetsnojor och sin "svek"-retorik på dig. Dom är rädda för att sina egna partners ska svika dom, eller bittra för att det har hänt -- men "sveket" är störst i deras egna sinnen.
Det är fint att du har blivit kär. Ta vara på det.
Hoppas det blir bättre mellan dig och din man, och att du kan göra något fint med din nya kille också.
Kram