Inlägg från: Anonym (Otrogen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Maken vet om att vi har haft sex. Jag har kört med öppna kort.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (....) skrev 2015-06-03 15:03:31 följande:
    Aha, hur tänker du nu då? Är hans vetskap något frikort att sära benen ännu bredare nu? Bara du vet vad du vill ts.
    Nej så tänker jag inte. Jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte tänka på något annat än den här andra killen. Hur mycket jag längtar efter hans närhet och saknar honom.
  • Anonym (Otrogen)

För barnens skull måste jag försöka lappa ihop vårt förhållande men om viljan inte finns, hur gör man då? Jag har sån ångest över att jag inte vill försöka just nu och att familjen förväntar sig det, att jag ska försöka. I nästa vecka ska jag ta mig några dagar och verkligen fundera utan påverkan från någon, vad jag vill med mitt liv. Men jag behöver det nu egentligen.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (ok) skrev 2015-06-04 00:14:34 följande:
    Nej det är svagt och lågt att inte göra slut öga för öga och skilja sig ocg signera papperna , det är mycket svagt.
    Det är starkt att våga vara ärlig och erkänna det man har ställt till med.
  • Anonym (Otrogen)

Är det normalt att vilja vara ensam. Jag vill bara dra mig undan. Jag känner mig så nollställd. Har tagit ledigt från jobbet veckan som kommer vilket jag både vill och inte vill. Klättrar redan på väggarna.

• Anonym (Otrogen)

Jag känner mig så falsk. Maken vill verkligen kämpa för att vi ska hitta tillbaka till varandra. Jag vill inte det, men känns som jag måste då vi har barnen. Jag kan inte sluta tänka på den här andra killen och jag har inte träffat honom på en vecka. Jag längtar så himla mycket efter honom!!!

Vad maken sa? Han blev givetvis jätteledsen men att han hade misstänkt att det var så. Oavsett vad så älskar han mig och vill verkligen att vi ska kämpa. Mitt i alltihop är vi ändå sams. Vi bråkar inte, allt känns typ som vanligt, med den skillnaden att jag har mitt hjärta hos en annan man.

• Anonym (Otrogen)

Ni är många som skriver att jag borde lämna min man. Men han vill inte bli lämnad, han vill kämpa för oss, för att han fortfarande älskar mig och fortfarande tror på oss. Det spelar ingen roll vad jag gjort, han vill fortfarande bara vara med mig. Däremot har han sagt att han försökt sluta älska mig de här dagarna men han kan inte.

• Anonym (Otrogen)

Varför är det så viktigt för er att jag lämnar min man? Även om jag inte vill stanna känner jag att jag kanske borde försöka för våra barns skull. Ett tag iallafall. Återigen vill jag påminna om att jag inte söker efter några sympatier, det är inte ett dugg synd om mig. Jag använder tråden mest för att skriva av mig om tankar som kommer upp. Angående hur mycket maken vet, Jag har berättat allt.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-12 07:41:57 följande:

Hej TS!

Jag har inte läst inläggen i tråden, men jag gissar att det är fullt med fördömanden från folk som naturligtvis ALDRIG skulle vara otrogna eller bli förälskade i någon annan än sin man, och som kastar alla möjliga stenar på dig. Försök att inte fokusera på dem, det kommer inte att hjälpa dig.

Jag har varit i din situation. Träffade en annan man under en tid. Var övertygad om att det egentligen vara han som var mannen i mitt liv, men tvekade inför att bryta upp. Har också tre barn. Gick inte hela vägen med den nya men vi träffades i säkert 1,5 år och jag var jättekär. Men när min man och jag tog tag i förhållandet igen så gick det faktiskt över. Jag tycker ff om honom som vän, men det är inget annat mellan oss. Jag tänker VARJE dag på hur glad jag är att jag inte bestämde mig för att bryta upp för hans skull. Vi passar inte ens ihop. Förälskelse kan förvrida huvudet på en och se den andra med rosa glasögon men när dimma lättar ser man det hela mer realistiskt. 

Säger inte att det nödvändigtvis är rätt beslut att stanna hos din man, det vet jag inget om. Men fatta inga drastiska beslut när du är mitt inne i en stormande förälskelse, man kan inte se klart!

Tack för ditt inlägg. Tänkvärt!
  • Anonym (Otrogen)

Jag har tills vidare brutit med den här killen. Det gör så ont. Jag gör det för mina barns skull. Men det är tungt! Jag vill vara med den

här killen. Han betyder så mycket för mig, idag är det en månad sen vi bestämde att vi skulle testa att vara mer än vänner... Jag är inte säker på att jag gör rätt, eftersom att mitt hjärta är hos den här andra mannen. Jag är så olycklig. Att göra något jag inte vill för någon annans skull är hjärtskärande.

Maken anstränger sig till tusen för att vi ska hitta tillbaka till varandra. Köper blommor och har förändrat sig totalt. Jag kan inte uppskatta det, Det jag känner för den andre är så starkt. Vill hela tiden åka till honom. Det känns som att vara i ett fängelse...

• Anonym (Otrogen)

Jag har brutit tills jag definitivt vet vad jag vill. Och det innebär ingen kontakt alls.

• Anonym (Otrogen)
    taquine skrev 2015-06-16 14:59:07 följande:
    Men snälla nån.. Är det du skriver sant (förlåt, men är skeptiskt efter några år här) så lämna!! Och ta de stackars barnen med . Anser du dig inte värd något bättre än detta otroligt fula  svek.?
    Det är sant...
  • Anonym (Otrogen)

Det senaste inlägget om att vi har brutit var efter i lördags och då bröt han och jag all kontakt. Det är ingen lögn!
    Den natten när jag åkte till honom var efter att maken fått reda på sanningen. Han jobbade då så därför var jag inte hemma.Jag åkte hem till den andre killen  med syftet att bryta men klarade inte av det då...

• Anonym (Otrogen)

Han kom på oss på så sätt  att han stod vid min telefon samtidigt som jag fick ett sms av den här mannen.

Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man