• Humlan26

Starta syskonverkstad i juni 2015

Hej!

Några fler som är på gång att försöka skaffa ett syskon? Lillen här hemma är 10 månader nu. Tänker sluta med p-piller i juni.

• Svar på tråden Starta syskonverkstad i juni 2015
  • Humlan26

Är det längtan efter en till bebis eller att ni vill att syskonen skall vara nära i ålder som gör att ni väljer att skaffa syskon nu? Här är det både och.

• Boel

Jag hoppar gärna in här också :)
    Vår son är 18 månader och vi ska börja försöka.
    Har tyvärr mycket oregelbunden mens så det är svårt att beräkna och planera. Är mest frustrerad och besviken hela tiden. Var mycket skönare med sonen som var oplanerad :)

Humlan:. Samma här

• Humlan26

Vi körde med ägglossningsstickor förra gången. Har också oregelbunden mens. Har ni andra testat? Förra gången hade jag äl på dag 40.!

• MiniQ

Egentligen har jag BIM på lördag men jag kunde inte hålla mig (har plusat tidigt med båda mina barn) så jag testade. Och det var positivt!!

• Humlan26

Skulle vilja ha bebis i slutet på maj eller juni. Sist gick det på andra försöket, men man vet ju aldrig.

• emajohanson
    MiniQ skrev 2015-06-18 09:43:19 följande:

Egentligen har jag BIM på lördag men jag kunde inte hålla mig (har plusat tidigt med båda mina barn) så jag testade. Och det var positivt!!

GRATTIS!!!
  • emajohanson
    Humlan26 skrev 2015-06-14 21:41:58 följande:

Är det längtan efter en till bebis eller att ni vill att syskonen skall vara nära i ålder som gör att ni väljer att skaffa syskon nu? Här är det både och.

Här är det med både och. Vill inte att det skall gå för lång tid emellan men älskar även barn så är såååå sugen på en bebis hihi
  • Violasmamma89

Hej

tänkte hoppa in i tråden.

är en kvinna på 26 år. Våra dotter är 3,5 år och vi tänkte väl lite lätt börja baka syskon. Att göra dottern tog oss 3 år och vi fick till Slut medicinsk hjälp. Att göra ett syskon kan nog också ta tid, men vi är unga och glada över de vi har tänker inte stressa upp oss denna gången.

Vi bor på en lliten ö utanför Göteborg och vi bägge har fasta jobb på heltid och trivs med livet.

• Emelius

Hej

Jag hakar också. Har en dotter på 18 månader och känner nu att det är dags för ett litet syskon så vi är inne på första försöket. Jag har en väldigt oregelbunden menscykel men hade äl på midsommarafton så jag räknar med att bim är runt 3 juli :)

• Humlan26
    Emelius skrev 2015-06-24 22:40:17 följande:

Hej

Jag hakar också. Har en dotter på 18 månader och känner nu att det är dags för ett litet syskon så vi är inne på första försöket. Jag har en väldigt oregelbunden menscykel men hade äl på midsommarafton så jag räknar med att bim är runt 3 juli :)

Spännande! Snart ju! Några känningar?
  • Emelius
    Humlan26 skrev 2015-06-26 15:55:41 följande:
    Spännande! Snart ju! Några känningar?
    Jag vet inte om jag inbillar mig men brösten har känts lite ömmare men inte mycket. Igår högg det till lite i högre delen av magen, samma ställe som jag brukar känna av hugg när jag har ägglossning så det kanske kan betyda att ett ägg har fastnat men vågar knappt hoppas...
    Jag använde ältester inför äl så jag vet säkert att det inte var det :)
  • Ladyflower

Tänkte oxå hänga på här. Har en son som snart är 18 månader. Å vi tänkte precis börja försöka oxå. Håller på att vänta på äl nu, borde vara i dagarna här å sedan borde bim vara i slutet på månaden. Ja tycker oxå att det är spännande. Känner mig dock alldeles för otålig. Men jobbar på det. Hur känner ni andra?

Känns skönt att ha ngn stans att skriva av sig på, när man ännu inte vill prata om det öppet att man försöker.

Hur går det Emelius, har du testat än?

• Ladyflower

Hej på er igen, imorse tog ja detta test, bim+1 är det bara jag, eller är det ett svagt sträck?

Svar på tråden Starta syskonverkstad i juni 2015